WYZWANIE LETNIA FORMA

Wyzwanie treningowe Letnia Forma – 21 dni! Plan ćwiczeń w domu i szczegóły wyzwania

„Aktywne wakacje” to nie tylko slogan, który widzimy na co drugim letnim materiale – to może być prawda! Przed Wami 21-dniowe wyzwanie treningowe, które zapewni Wam plan ćwiczeń w domu, dodatkową motywację i przede wszystkim: RUCH! Czas na wyzwanie Letnia Forma!

Czasami szukamy idealnego momentu – w wolnym czasie, w nowym miesiącu, po świętach, po wakacjach – a co, jeśli możemy zacząć działać TU i TERAZ? Aktywne wakacje nie muszą być tylko hasełkiem – ze mną, drużyną Codziennie Fit i przy odrobinie Waszych chęci, to może być po prostu opis naszego lata.

Przygotowałam dla Was letnie wyzwanie treningowe, które zawiera plan ćwiczeń w domu, ale daje też pole do manewru – jeśli więc chcecie oprócz treningów domowych ruszać się w inny sposób, nie ma problemu! Chciałabym, żebyśmy wykorzystali lato i rzeczywiście zrobili coś dla siebie, bo wiecie – czas minie i tak. Dlaczego nie wycisnąć lata jak cytryny?

Gotowi do zrobienia lemoniady? Mam nadzieję!

WYZWANIE TRENINGOWE LETNIA FORMA – NA CZYM POLEGA?

Fot. J. Janecki

Czym jest wyzwanie treningowe? To tak naprawdę okazja – okazja do tego, by się zmotywować, by zacząć działać, by wykorzystać czas, który mamy i co najważniejsze – nie szukać wymówek! Macie gotowe plany treningowe, dodatkową motywację i idealną sposobność do tego, by zrobić coś dla siebie.

Nie dla partnera, partnerki, rodziny, figury.

Dla siebie.

Na czym polega wyzwanie?

  • wyzwanie trwa 21 dni – od 1 sierpnia do 21 sierpnia
  • do wyzwania możesz dołączyć w każdej chwili, nawet po czasie – jeśli akurat jesteśmy w trakcie wyzwania, po prostu zacznij od bieżącego dnia, jeśli jesteś już po wyzwaniu – po prostu realizuj je samodzielnie!
  • przygotowałam dla Was plany treningowe w 4 wersjach: dla osób mega początkujących, bez kondycji lub z dużą nadwagą, dla osób średniozaawansowanych i ambitnych początkujących, dla zaawansowanych oraz dla biegaczy (lub rowerzystów, rolkarzy)
  • plany treningowe są tygodniowe, co oznacza, że będą pojawiały się na blogu co tydzień, w niedzielę rano – znajdziecie je w zakładce LETNIA FORMA.
  • plan ćwiczeń w domu na każdy tydzień zawiera także luźne, letnie zadania do wypróbowania w trakcie trwania wyzwania – nie są one obowiązkowe, ale warto ich spróbować i ubarwić trochę swoje lato 🙂 Każdy tydzień ma inne zadania!
  • oprócz gotowych treningów wideo, w każdym tygodniu wyzwania odbędzie się także trening LIVE – bardzo Was namawiam, żebyście nie rezygnowali z formy na żywo, jeśli tylko możecie być – to dodatkowa dawka motywacji!
  • przygotowałam dla Was także kalendarz wyzwania do druku – do skreślania kolejnych dni i motywowania się do działania oraz plansze na każdy dzień – gdzie możecie uzupełnić i pochwalić się na swoim stories jak Wam idzie!

WYZWANIE TRENINGOWE LETNIA FORMA – MOTYWUJĄCE PLANSZE DO POBRANIA

Aby lepiej Was zmotywować do działania, mój Patryk przygotował dla Was dwa dodatkowe materiały:

  • kalendarz do druku do skreślania kolejnych dni wyzwania i motywowania się – świetnie sprawdzi się jako przypominacz – powieście go w widocznym miejscu i sami zobaczcie, jak taka mała rzecz potrafi zmotywować do działania 🙂
  • plansze na Instagram (stories) – dzięki którym możecie codziennie dzielić się swoimi postępami w wyzwaniu i motywować inne osoby z #druzynaCF do działania!

Jeśli jesteście zapisani do newslettera Codziennie Fit, plansze powinny dojść na Wasze skrzynki mailowe. Jeśli ich nie ma, sprawdźcie proszę folder SPAM oraz inne foldery. W razie, gdy ponowny zapis do newslettera nic nie zmienia – piszcie na sklep@codzienniefit.pl – Agata pomoże Wam i podeśle grafiki (w tygodniu).

Jeśli nie jesteście zapisani do newslettera Codziennie Fit – możecie to zrobić poniżej! Pamiętajcie tylko, żeby po zapisie wejść na maila i kliknąć przycisk potwierdzam w mailu, który otrzymacie – tym sposobem potwierdzicie zapis i jednocześnie otworzy Wam się kolejne okno/wiadomość z planszami do pobrania!

.

JAK KORZYSTAĆ Z PLANSZY NA STORIES?

Korzystanie z planszy na stories jest proste! Jeśli zapisaliście się na newsletter, plansza powinna być już na Waszym mailu gotowa do pobrania. Jeśli nie – zapisujemy się w formularzu wyżej i wchodzimy na maila. Klikamy „potwierdź” w wiadomości, która do Was przyjdzie i tym sposobem powinna pojawić się wiadomość z kalendarzem i planszą do pobrania.

Planszę pobieramy na telefon. Wchodzimy na Instagram, wrzucamy ją na relację, wybieramy na górze ikonkę uśmiechniętego obrazka, a następnie w menu wybieramy ikonę kart z plusem (na obrazku widzicie ją w 3 rzędzie na samym środku). Tym sposobem do planszy możemy dodać swoje zdjęcie!

Po wybraniu i dodaniu zdjęcia, klikając na nie możemy zmienić jego kształt na okrągły, kwadrat, serduszko i tak dalej – mi się podoba opcja okrągła:

Następnie za pomocą gifów lub emotek zaznaczam jak mi dzisiaj poszło nawodnienie, zdrowe posiłki i aktywność na dziś i tadadam! Publikuję i mam raport z danego dnia gotowy!

WYZWANIE TRENINGOWE LETNIA FORMA – PLAN ĆWICZEŃ W DOMU & JAK Z NIEGO KORZYSTAĆ?

A teraz coś, co interesuje Was najbardziej: plan ćwiczeń w domu!

Plany są tygodniowe – będą pojawiały się na blogu co tydzień, w niedzielę rano – znajdziecie je w zakładce LETNIA FORMA.
Do wykorzystania macie cztery wersje:

  • plan dla megapoczątkujących – dla osób bez kondycji, po chorobie, bezpieczny także dla osób z dużą nadwagą i urazami. Nie zawiera dużej ilości skoków (większość treningów nie ma ich wcale) i jest świetny, jeśli chcecie się wdrożyć! Plan zawiera 3 treningi tygodniowo + krótkie rozciąganie.
  • plan dla średniozaawansowanych i ambitnych początkujących – w treningach z tego planu jest sporo możliwości modyfikacji, dlatego sprawdzi się zarówno u osób bardziej jak i mniej doświadczonych. Plan zawiera 4 treningi tygodniowo + rozciąganie.
  • plan dla zaawansowanych – plan dla osób, które regularnie ćwiczą już przynajmniej rok. Plan zawiera 4/5 treningów tygodniowo i rozciąganie.
  • plan dla biegaczy – to plan dla osób, które chciałyby połączyć trening w domu z bieganiem. Sprawdzi się także dla osób jeżdżących na rowerze, na rolkach – po prostu w dni biegowe robicie swoją aktywność. Plan jest na poziomie średniozaawansowanym, co oznacza, że musicie mieć już jakąś bazę, żeby z niego skorzystać. Treningi w planie będą świetnym uzupełnieniem biegania czy innej aktywności, dlatego warto je rzetelnie realizować!

Plany starałam się projektować tak, by możliwe było przejście między poziomami. Jeśli więc zaczniecie wyzwanie i w trakcie stwierdzicie, że jest za ciężko/za lekko – po prostu zmieńcie plan.

Plany ułożone są w sensowny harmonogram i zmiana kolejności treningów jest niezalecana.

Zobacz plan na TYDZIEŃ 1.

Fot. J.Janecki

Pod planami treningowymi znajdziecie też propozycje zadań na dany tydzień – mam nadzieję, że umilą Wam one lato i sprawią, że będzie Wam przyjemniej robiło się wyzwanie!

TO CO – DZIAŁAMY?

To chyba wszystko, co musicie wiedzieć! A teraz kalendarze do druku, plansze do zapisu, ubrania przygotowane i zaczynamy działać! Pamiętajcie, że codziennie też jestem na INSTAGRAMIE – jeśli potrzebowalibyście dodatkowej motywacji!

Jeśli chcielibyście aktywnie relacjonować wyzwanie, pamiętajcie o oznaczeniach: #druzynaCF @codziennie_fit #letniaforma – dzięki temu inne osoby z drużyny oraz ja będziemy mogli w łatwy sposób Was znaleźć!

About author

Articles

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.