• Szukaj

Wyzwanie – rozciąganie: dzień 10

To już DZIESIĄTY dzień naszego wyzwania! Jeśli teraz myślisz o odpuszczeniu – nie rób tego! Jesteś na końcówce! Zobacz, jak wygląda zadanie na dziś.

Cześć kochani!

Jestem taka dumna, że niedługo pęknę. Dziesięć dni praktycznie za nami! Jeśli zdarzały Ci się wpadki – przymknij na to oko, to nie jest istotne. Ważne, że idziesz do przodu i rzeczywiście działasz w naszym wyzwaniu. To jest super!

Dużo wspominaliście o rozciąganiach na plecy, kark, szyję i tak dalej – dzisiaj przygotowałam dla Was szybki i łagodny zestaw na te partie, postaram się też w kolejnych dniach dorzucić kolejne rozciągania tego typu. 

Być może znacie już te ruchy – i to jest ok. Nie ma potrzeby wymyślania niestworzonych rzeczy, które i tak Cię dobrze nie rozciągną, jeśli mamy podstawy, które świetnie się sprawdzają (jak np. ćwiczenie z rozluźnianiem karku).

Gotowi?

TRENING NA DZIŚ

Przed wykonaniem ćwiczeń rozgrzej się przynajmniej 5 minut

Jak wykonać trening?

  • każde ćwiczenie wykonujemy przez 40 sekund – nie mniej!
  • Każde ćwiczenie wykonujemy 2 razy: po 40 sekundach rozluźniamy się na 5 sekund, a następnie powtarzamy ćwiczenie;
  • Jeśli ćwiczenie jest tylko na jedną stronę, to robimy 4 powtórzenia: dwie na lewą i dwie na prawą.

Kolana do klatki [ dolna część pleców]
Przyciągamy kolana do klatki piersiowej, otulamy je rękoma i powoli kołyszemy się na boki.
gifs website

Skłon w bok w siedzeniu
Siedząc po turecku, unosimy jedna rękę i wyciągamy mocno w górę i następnie w bok.  Rozciągamy w ten sposób plecy oraz cały bok ciała.
gifs website

Rozciąganie karku i górnej części pleców
Chwytamy jedną dłonią za okolice ucha i odchylamy głowę do barku. Drugą ręką staramy się odejść w bok jak najmocniej. 

gifs website

Pozycja dziecka [plecy] Z klęku wyciągamy ramiona mocno do przodu i opieramy czoło o matę. Staramy się maksymalnie wydłużyć ręce.
gifs website

Happy baby [dolna część pleców] W leżeniu chwytamy się rękoma za stopy i staramy się utrzymać nogi szeroko po bokach.
gifs website

Skręt w siedzeniu [plecy]
Siedząc po turecku wykonujemy skręt do tyłu, jednocześnie trzymając jedną dłoń z przodu.
gifs website

MELDUNEK

Dzisiaj sprawdzę Waszą czujność. 🙂 Jeśli dobrnęliście do tego momentu i wykonaliście dzisiejsze rozciąganie, napiszcie w komentarzu tajne hasło: świneczka. 

A skąd pomysł na hasło? Oglądałam wczoraj po raz setny Babe. Świnka z klasą 😀 

Napisane przez
Marta Hennig

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.

Zobacz wszystkie artykuły
Napisane przez Marta Hennig

Chcesz być fit?

MAM COŚ DLA CIEBIE!


Na moim kanale youtube znajdziesz treningi, zestawy ćwiczeń na konkretne partie ciała, zdrowe przepisy, pomysły na jadłospis na cały dzień, porady dotyczące bycia fit oraz wiele, wiele więcej!
I to wszystko za darmo!