Wyzwanie: rzucamy słodycze!

jak rzucić słodycze jak zrezygnować ze słodyczy
Wszyscy wiemy, że nie powinniśmy ich jeść – a przynajmniej nie w dużych ilościach – ale zazwyczaj nie potrafimy w żaden sposób odmówić. A to sprawia, że wpakowujemy w siebie cukier… tonami.

Rzucanie słodyczy to – wbrew pozorom – nie tylko problem osób, które chcą schudnąć i dbają o linię. To też wyzwanie z jakimi musi się zmierzyć każdy, kto chce jeść zdrowo – głównie dlatego, że wciskając w siebie kupne słodkości ładujemy też w siebie morze – jeśli nie ocean – cukru.
A to, zdecydowanie, nie jest zdrowe. Ani trochę.

JAK RZUCIĆ?

Jedni radzą, by zacząć stopniowo. Drudzy mówią, że najlepiej zastąpić słodycze owocami. Ja z kolei  – testując to na własnej skórze – jestem zdania, by rzucić od razu i całkowicie, ustalając sobie jeden dzień w tygodniu (lub na dwa tygodnie), kiedy macie dyspensę i możecie zjeść coś zabronionego. Na początku na pewno będzie ciężko, zwłaszcza, jeśli tak jak ja jesteście słodkimi potworami i uwielbiacie jeść tego typu rzeczy: ale da się, naprawdę, i my to właśnie udowodnimy.
Czemu zrezygnować ze słodyczy?
Po pierwsze dlatego, że jest tam masa cukru. Morze. Ocean. Wszechświat pełen białego cukru. Ten z kolei ma na nasz organizm bardzo zły wpływ.
Po drugie dlatego, że większość (jakieś 90 procent, razem z tymi wszystkimi fit batonikami i ciasteczkami) to produkty pełne chemii, ulepszaczy i innych strasznych rzeczy.

Po trzecie – słodycze uzależniają.
Po czwarte – w dużych ilościach sprawiają, że tyjemy. Bardzo brzydko tyjemy.
Niektórzy ratują się jedzeniem prawdziwej, gorzkiej czekolady, ale bądźmy ze sobą szczerzy – ona nie smakuje tak dobrze jak cała reszta tych słodkich grzeszków, opakowanych w szeleszczące papierki.
słodycze jak rzucić przestać jesć co zrobić by nie jeść

W GRUPIE RAŹNIEJ

Ponieważ już nie raz się przekonałam, że grupa potrafi zmotywować jak nikt, postanowiłam, że tym razem nie zamierzam rzucać słodyczy sama. Na facebooku znajdziecie wydarzenie, które założyłam i do którego każdy może dołączyć – KLIK. Jest też już grupa: KLIK. Można tam pisać w ramach kryzysu, ja z kolei będę tam wrzucać przepisy i triki, żeby zaspokoić głód na słodkości. Mam nadzieję, że nie zostawicie mnie samej i razem jakoś uda nam się pokonać nawyk, bo wystarczy przeżyć trzy tygodnie bez słodkości, a potem… przestaje się za nimi tęsknić.
START OD PONIEDZIAŁKU (27.01)
To jak, rzucamy razem? A może któraś z Was już rzuciła i chce się pochwalić?