Rozciąganie jest szalenie ważne. Chociaż kojarzy nam się z umiejętnością zrobienia szpagatu czy skłonu w przód, tak naprawdę za rozciąganiem stoi dużo, dużo więcej aspektów, które powinniśmy wziąć pod uwagę. Dzisiaj przygotowałam dla Was demonstrację kilku prostych ćwiczeń, które warto włączyć do swojego treningu – zwłaszcza, jeśli lubimy biegać.

Powinniśmy się rozciągać – z tym nie ma dyskusji. Jednak ćwiczenia, które pokazuję, czyli rozciąganie statyczne, powinniśmy robić wyłącznie PO treningu. 

Rozciąganie sprawia, że nasze mięśnie są bardziej elastyczne, wydłużają się. Likwiduje przykurcze, które często są sprawcą bolesności w różnych częściach ciała (np. kolanach) i pomaga osiągnąć lepszą sprawność i mobilność.

ROZCIĄGANIE DLA BIEGACZY

Jak się rozciągać – to temat na osobny wpis oraz film, który planuję. Przed Wami poniżej wideo, które nagrałam dla portalu Polska Biega i który przedstawia rozciąganie dla biegaczy. Uwzględniłam wszystkie ważne dla biegacza partie mięśniowe od pasa w dół. Moim zdaniem to zestaw obowiązkowy dla każdego 🙂 Przynajmniej 3 razy w tygodniu po treningu.

Jak Wam się podoba?

 

  • Kasia

    Dziękuję, jesteś wielka! :))

  • Aleksandra

    Bardzo fajny przydatny filmik 😀 mam pytanie jeśli nie mam czasu na posiłek przed treningiem to co mogę zjeść o 16;30 wypada mi obiad a o 18 siłownia

    • przed treningiem posiłek z białkiem i węglowodanami, jeśli nie obiad, to jakiś mniejszy objętościowo posiłek po prostu 🙂

  • Magda

    Cz mialas doczynienia po bieganiu z bolem po zewnetrznej stronie kostki? Jest przeszywajacy prad a co najdziwniejsze nie boli ciagle tylko po wysilku fizycznym ew jak nacisne obok kostki. Bylam u ortopedy ale nie widzi problemu a ja coraz czesciej rezygnuje z aktywnosci:

  • Dzięki za filmik, właśnie niedawno rozglądałam się za takim zestawem. Na pewno będę korzystać po jesiennych treningach 🙂

  • Ja niby doskonale wiem, że rozciąganie jest mega ważne, ale kiedy ćwiczę na siłowni prawie nigdy tego nie robię :/ Nie wiem co mam zrobić żeby w końcu weszło mi to w krew.
    Moim jedynym ratunkiem są gotowe zestawy ćwiczeń na youtube, gdzie przeważnie po wszystkim jest moment na rozciąganie.

  • Justa Skotarek

    Dzieki, bardzo pomocny filmik!