Rozciąganie jest szalenie ważne. Chociaż kojarzy nam się z umiejętnością zrobienia szpagatu czy skłonu w przód, tak naprawdę za rozciąganiem stoi dużo, dużo więcej aspektów, które powinniśmy wziąć pod uwagę. Dzisiaj przygotowałam dla Was demonstrację kilku prostych ćwiczeń, które warto włączyć do swojego treningu – zwłaszcza, jeśli lubimy biegać.

Powinniśmy się rozciągać – z tym nie ma dyskusji. Jednak ćwiczenia, które pokazuję, czyli rozciąganie statyczne, powinniśmy robić wyłącznie PO treningu. 

Rozciąganie sprawia, że nasze mięśnie są bardziej elastyczne, wydłużają się. Likwiduje przykurcze, które często są sprawcą bolesności w różnych częściach ciała (np. kolanach) i pomaga osiągnąć lepszą sprawność i mobilność.

ROZCIĄGANIE DLA BIEGACZY

Jak się rozciągać – to temat na osobny wpis oraz film, który planuję. Przed Wami poniżej wideo, które nagrałam dla portalu Polska Biega i który przedstawia rozciąganie dla biegaczy. Uwzględniłam wszystkie ważne dla biegacza partie mięśniowe od pasa w dół. Moim zdaniem to zestaw obowiązkowy dla każdego 🙂 Przynajmniej 3 razy w tygodniu po treningu.

Jak Wam się podoba?