Fit rogaliki – orkiszowe bez cukru

Kruche, przepyszne i jednocześnie w zdrowszej wersji – mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo tym rogalikom nie da się powiedzieć „nie”.

Na ostatnim LIVE ze zdrowego gotowania przygotowałam rogaliki – to przeróbka starego przepisu od mojej mamy. Trochę go podrasowałyśmy i dzięki temu wyszedł nam przepyszny deser w zdrowszej wersji. Uwaga! Znikają w błyskawicznym tempie!

SKŁADNIKI:

rogaliki

  • 250 g mąki orkiszowej tortowej
  • 125 ml śmietany 18%
  • 25 g drożdży świeżych
  • 0,5 kostki masła (można kupić jogurtowe lub śmietankowe – ma mniej kalorii)
  • 1 jajko
  • cukier puder do posypania

farsz

  • kilka dużych jabłek
  • cynamon
  • syrop klonowy lub miód
  • erytrol/ksylitol – ok. 25 g

WYKONANIE

Wszystkie składniki na rogale razem zagniatamy i formujemy kulę. Owijamy ciasto w czystą ścierkę, wsadzamy do miski i zalewamy zimną wodą (tak, żeby całe ciasto było przykryte) na 25 minut.

Fit rogaliki orkiszowe bez cukru

W międzyczasie możemy przygotować farsz (lub skorzystać z gotowego dżemu). Jabłka obieramy, ścieramy na tarce. Rozgrzewamy patelnię, rozpuszczamy na niej łyżeczkę masła klarowanego. Wrzucamy jabłka, dodajemy cynamon, 1,5 łyżki syropu klonowego i słodzik, dokładnie mieszamy. Jabłka podsmażamy około 8 minut co jakiś czas mieszając.

Wracamy do ciasta: po wyjęciu z wody wyrabiamy i dzielimy na kilka części. Rozwałkowujemy (nie za cienko!) i kroimy w trójkąty.

Fit rogaliki orkiszowe bez cukru

Przy szerszym brzegu trójkąta nakładamy farsz, zawijamy formując rogale.

Pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 minut (do złotego koloru). Można posypać cukrem pudrem.

NIE PRZEGAP KOLEJNYCH LIVE Z GOTOWANIA!

Kolejny, drugi sezon LIVE z gotowania już się zaczął!

Widzimy się w każdą niedzielę o godzinie 17:00 na YouTube: TUTAJ.