5 pomysłów na zdrowe przekąski #2

pomysły przepisy na zdrowe przekąski dietetyczne


Czasami każdy z nas ma ochotę zjeść coś między posiłkami. Coś, co jest słodkie, słone albo dobre do chrupania w czasie filmu. Oto lista pięciu przekąsek, które są zdrowe, nie mają dużo kalorii i na pewno nie pójdą ci w boczki.
Pierwszy post z tej serii: klik

KĄSKI Z CUKINII

Nie wiem jak u Was, ale mój chłopak uwielbia chrupać chipsy podczas oglądania filmu czy serialu. Zawsze cieknie mi wtedy ślinka, bo też mam ochotę coś schrupać 🙂 Na pomoc przyszedł mi ten przepis, który znalazłam gdzieś w sieci – małe a’la pizze z cukini.

Składniki:
1-2 duże cukinie
puszka krojonych pomidorów
koncentrat
bazylia, sól, pieprz, oregano
kilka plastrów dobrego, żółtego sera
chuda szynka np. z kurczaka lub indyka
według uznania: np. oliwki, papryczki chilli, co lubicie do pizzy 🙂

Myjemy cukinie i kroimy na średniej wielkości plastry. Smarujemy lekko oliwą i posypujemy solą i pieprzem. Smażymy na patelni grillowej 1-2 minuty z każdej strony lub wykładamy na papier do pieczenia i wsadzamy do piekarnika na 2 minuty. Następnie wyjmujemy, obracamy i znów wkładamy na 2 minuty.
W tym czasie szybko robimy nasz sos do pizzy: na patelnię wlewamy pomidory z puszki, dodajemy koncentrat, jeśli trzeba, to zagęszczamy łyżką jogurtu greckiego. Solimy, pieprzymy, dodajemy bazylię i oregano.

Wyciągamy cukinię i na każdy plaster wylewamy łyżeczkę naszego sosu. Następnie na każdy plaster dodajemy ser i ozdabiamy naszymi dodatkami (np. drobno pokrojoną szynką, papryczkami, oliwkami).
Wsadzamy do piekarnika do momentu, w którym ser się rozpuści. Podajemy od razu.

POMIDOROWE MINI-PIZZE

przekąski zdrowe niskokaloryczne dietetyczne zdrowe zamienniki słodyczy

Składniki:
3-4 duże pomidory
ser mozarella
awokado

Kroimy pomidory na spore plastry. Ozdabiamy serem i dodajemy cienkie plastry awokado. Kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wsadzamy do piekarnika (180 stopni) do momentu, w którym ser się nieco roztopi – należy obserwowac, nie ma tutaj określonego czasu).

SELEROWY SNACK

Ta banalnie prosta przekąska na pewno przyda się wszystkim miłośnikom selera. 🙂

Składniki:
seler
ulubiona chuda szynka
musztarda

Kroimy seler w paski, każdy z nich owijamy plasterkiem szynki. Podajemy z musztardą lub dipem czosnkowym (3 łyki jogurtu greckiego, 1,5 łyżki keczupu, 2 ząbki czosnku, szczypta soli, pieprzu i cukru)

DLA SŁODYCZOMANIAKA

zdrowe słodkie zamienniki słodyczy przekąski przepisy na dietetyczne niskokaloryczne
Składniki:
pół tabliczki gorzkiej, dobrej czekolady (duża zawartość kakao)
truskawki lub maliny, jabłko lub banan – dowolne owoce (ulubione)
Stawiamy mały rondelek na małym ogniu, dodajemy pół tabliczki czekolady gorzkiej i czekamy, aż się roztopi. W przypadku jabłka lub bananów kroimy na plasterki i dopiero maczamy. W przypadku malin lub truskawek maczamy cały owoc do połowy. Czekamy aż zastygnie. 

BATONIKI/LODY JOGURTOWO-OWOCOWE

Składniki:
ulubione owoce (polecam truskawki, maliny, jagody, banana  mogą być suszone lub mrożone, albo jedno i drugie)
opcjonalnie – pistacje
jogurt grecki lub naturalny
foremka, która mieści się w zamrażarce

Wysypujemy owoce do foremki, zalewamy jogurtem na wysokość 2-4 cm. Wsadzamy do zamrażarki. Po jakimś czasie wyciągamy i kroimy na kawałki. Smacznego 🙂

I co, jak Wam się podobają takie przepisy? Znaleźliście coś dla siebie?
Obserwujcie mnie na FACEBOOKU lub zapiszcie się do NEWSLETTERA, żeby być z wpisami na bieżąco.