Wyzwanie #FITWIOSNA

Wyzwanie treningowe #FITWIOSNA – zmień się w 4 tygodnie!

Szczerze: możesz wiosnę przespać… a możesz sprawić, że będzie to #FITWIOSNA i najbardziej aktywny miesiąc do tej pory! Tym bardziej, że wymówek praktycznie nie ma: przygotowałam dla Was 3 różne plany treningowe, mnóstwo motywacji i nowe treningi, które sprawią, że wreszcie się zachce!

Nic tak nie motywuje, jak wspólne wyzwanie: i ja doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Kiedy masz konkretny plan i ktoś zdejmuje z Ciebie odpowiedzialność za wymyślanie treningów i złożenie tego w całość, która będzie skuteczna, to… naprawdę wymówek robi się coraz mniej. A gdy masz świadomość, że razem z Tobą ćwiczy w wyzwaniu mnóstwo innych osób, to nawet w gorsze dni nagle się trochę bardziej chce.

O CO CHODZI W WYZWANIU?

Fot. J.Janecki, J. Walczak

I o to właśnie chodzi! Dlatego już 1 marca startujemy z wielkim wyzwaniem #FITWIOSNA z PUMA i Martes Sport , które sprawi, że ten marzec będzie naprawdę turbo aktywny! Koniec z wiosennym przesileniem, wymówkami, marudzeniem, brakiem motywacji: te wyzwanie nauczy Was regularności i zainspiruje do ruchu: GWARANTUJĘ. A przy odpowiednich warunkach – zapewni także efekty sylwetkowe, zdrowotne i sprawnościowe!

Czeka na Was:

  • profesjonalny plan treningowy w 3 różnych wersjach zaawansowania (plany można mieszać!),
  • w każdy poniedziałkowy poranek: świeżutki trening w nowej formule – będziecie ćwiczyć nie tylko ze mną, ale także z innymi osobami z #druzynaCF!
  • konkurs z mega nagrodami – dla większej motywacji! Szczegóły konkursu znajdziecie w dalszej części wpisu.
  • na moich kanałach: Instagramie, YouTube i Facebooku przygotowałam dodatkowe materiały, żeby Was bardziej motywować;
  • wyzwanie zakończymy wielkim, finałowym treningiem LIVE!
Fot. J.Janecki, J. Walczak

Wyzwanie startuje 1 marca i trwa do 28 marca. Jest dostępne dla każdego: wystarczy że pobierzecie plan (szczegóły niżej) i zaczniecie działać!

UWAGA! Możesz dołączyć w każdej chwili! Jeśli czytasz to z opóźnieniem – nie przejmuj się, pobieraj plan i po prostu zacznij od początku lub od momentu, w którym my jesteśmy z wyzwaniem. Po zakończeniu możesz “nadrobić” pozostałe dni przedłużając sobie wyzwanie.

#DRUZYNACF – CZYLI TY, JA I INNI!

Tym razem wyzwanie jest WYJĄTKOWE – w nowych treningach “wyzwaniowych”, które będą pojawiały się w każdy poniedziałek, będziecie trenować nie tylko ze mną, ale i z członkami #druzynyCF! Jakiś czas temu napisałam do osób, które już od dłuższego czasu ze mną ćwiczą i relacjonują swoją aktywność na Instagramie i zaprosiłam ich do nagrań treningów.

I tym sposobem, oprócz męczącej się mnie na ekranie, w poniedziałkowe poranki zobaczycie także Wiolę, Jolę, Zuzę oraz Łukasza. Czasami pokazują oni modyfikację danego ćwiczenia, czasami męczą się razem z nami albo motywują do działania. Zobaczycie – te treningi będą jeszcze lepsze niż zwykle!

Od lewej: Wiola, Jola, JA, Zuza i Łukasz – Fot. J.Janecki, J. Walczak

Wy też możecie się znaleźć w moim treningu – wszystkie informacje znajdziecie poniżej, w informacjach o konkursie.

PLANY TRENINGOWE – JAK JE DOSTAĆ I JAK Z NICH KORZYSTAĆ?

Plany treningowe przygotowałam dla Was w 3 wersjach: dla osób mega początkujących, średnio-zaawansowanych oraz ambitnych początkujących i zaawansowanych.

JAK DOBRAĆ PLAN DO SWOJEGO POZIOMU ZAAWANSOWANIA?
  • Osoby mega początkujące: Plan treningowy dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningami, nie ćwiczyły od wielu tygodni, mają dużą nadwagę lub muszą unikać skakania. 3 treningi tygodniowo + 1 rozciąganie.
  • Osoby średnio-zaawansowane i ambitni początkujący – plan treningowy dla osób, które ćwiczą już od jakiegoś czasu – od kilku tygodni do nawet 1-2 lat. Większość treningów zawiera modyfikacje. 4 treningi tygodniowo + rozciąganie. Średnia długość treningu 35-40 minut.
  • Osoby zaawansowane – plan treningowy dla osób, które ćwiczą przynajmniej od 1,5 roku – 2 lat i mają doskonałą kondycję. 4 -5 treningów tygodniowo + rozciąganie. Średnia długość treningu powyżej 40 minut.
JAK DOSTAĆ PLAN TRENINGOWY?

Aby otrzymać plan treningowy, musisz zapisać się do wyzwania. Możesz to zrobić na stronie wyzwania TUTAJ. Wystarczy zostawić swój adres e-mail, a następnie, gdy dostaniecie maila, kliknąć turkusowy przycisk “potwierdź swój e-mail”. W nowym oknie powinna pojawić się karta z 3 różnymi planami do pobrania. Jeśli nie otrzymaliście maila i nie ma go w innych folderach i w folderze SPAM – napiszcie na sklep@codzienniefit.pl, postaramy się pomóc.

Dla pierwszych osób, które zapiszą się do wyzwania, mam dodatkowy prezent: indywidualny kod rabatowy -25 % na kolekcję PUMA w sklepie online Martes Sport. Maile z kodem będę wysyłać 1 marca, sprawdzając kolejność zgłoszeń do wyzwania. Liczba kodów jest ograniczona, brak wiadomości na Waszej skrzynce 1 marca oznacza, że kody się już skończyły.

JAK UŻYWAĆ PLANU?

Fot. J.Janecki, J. Walczak
  • plany zawierają gotowe treningi wideo z mojego kanału YouTube, treningi z aplikacji PUMATRAC oraz rozciąganie.
  • Treningi oznaczone napisem PREMIERA będą pojawiały się co poniedziałek rano o godzinie 6:00 na moim kanale YouTube.
  • Każdy z trzech planów nastawiony jest nad pracę nad sprawnością, kondycją, wzmocnieniem i ujędrnieniem ciała. Jeśli chcesz schudnąć, przytyć lub ujędrnić/mieć bardziej sportową sylwetkę – przy zastosowaniu odpowiedniej diety te plany Ci to umożliwią. TUTAJ znajdziesz artykuł o diecie.
  • Do kilku treningów będą potrzebne hantle. Jeśli ich nie masz, zalecam użycie butelek z wodą (1,5 l, puszek z fasolą czy innych odważników, jakie znajdziesz w domu :D). Czasami w planie podałam zamienniki (jeśli w jakimś dniu ich nie ma, możesz wybrać dowolny trening z kanału), ale mimo wszystko rekomenduję wybranie treningów z hantlami. Ciężar hantli uzależniony od Waszego stopnia zaawansowania, dla początkujących rekomenduję od 1-2 kg, dla średniaków 2-4 kg i dla zaawansowanych 3-8 kg.
    Lżejsze hantle przy ćwiczeniach na górę, cięższe do nóg i pośladków.
  • Prawie wszystkie treningi znajdziecie na moim kanale Youtube. Zrobiłam dla Was specjalne playlisty z wszystkimi treningami:
    mega początkujący KLIK
    średniozaawansowani i ambitni początkujący KLIK
    zaawansowani KLIK
    Na tych playlistach znajdują się wszystkie treningi, których potrzebujecie w wyzwaniu. Jeśli jakiegoś treningu nie ma na playliście, sprawdź czy przypadkiem nie jest to trening, który jeszcze nie miał premiery (poniedziałkowe) lub nie jest oznaczony jako PUMATRAC (2 treningi w planie).
  • treningi z aplikacji PUMATRAC oznaczone są w planie małym czarnym logiem PUMA. Do ich wykonania potrzebna jest darmowa apka na telefon – możecie ją pobrać tutaj. Dla osób, które mają problem z aplikacją, przygotowałam treningi zamienne: są zapisane w planie po znaku “/”. Jeśli więc mamy problem, po prostu robimy trening z YouTube:

Jak odpalić trening z PUMATRAC? Pobieramy apkę, wchodzimy i wpisujemy na górze nazwę treningu.

  • pozycja oznaczona jako „wolne” to dni, które powinny być wolne od treningu. W tym czasie można iść na spacer, jeździć na rowerze, ale nie zaleca się dużej aktywności fizycznej. Wszystko po to, aby odpowiednio się zregenerować.

JAK UŻYWAĆ PLANU?

  • Biegam, ale chcę wziąć udział w wyzwaniu! Jak połączyć bieganie z planem?
    Jak to mówią: w życiu nie da się mieć wszystkiego, ale można spróbować. Aby pogodzić bieganie z wyzwaniem, najlepiej byłoby zamienić niektóre treningi cardio na bieganie.
    W planie dla mega początkujących – można biegać w ten sam dzień, co rozciąganie (bez szkody można zrobić zarówno się rozciągać jak i biegać w ten sam dzień, najlepiej w kolejności bieganie -> rozciąganie), oraz zastąpić treningi Cardio Starter, Debiut, Starter 2 bieganiem lub marszobiegiem.
    Dla średniozaawansowanych – można biegać w ten sam dzień, co rozciąganie, a także zaplanować bieganie w jeden z dwóch dni wolnych oraz zamiast treningów fitness do muzyki, wyciskacz potu, oblique obliteration, super cardio.
    W planie dla zaawansowanych – można biegać w ten sam dzień co rozciąganie oraz treningi wzmacniające (bez cardio w nazwie). Można też zamienić Ekstra Cardio, Fitness do muzyki, Dobry start na bieganie.

To są moje propozycje – natomiast wiadomo, że plan jest maksymalnie wykorzystany wtedy, kiedy staramy się jak najmniej w nim zmieniać.

Fot. J.Janecki, J. Walczak
  • Chcę wziąć udział w wyzwaniu, ale mam też inne aktywności! Jak to połączyć?
    Takich pytań przy każdym wyzwaniu jest mnóstwo, a jest to sprawa mocno indywidualna. Najlepiej po prostu w dzień innej aktywności zrezygnować z treningu z planu. Jeśli jest to częściej niż 3 razy w tygodniu, może wyzwania nie są dla Ciebie?
  • Czy mogę zmieniać poziom w trakcie wyzwania?
    Plany są tak skonstruowane, że można zmieniać poziom w trakcie wyzwania, np. z poziomu średniozaawansowanego w jeden dzień przejść na mega początkujący bo jesteśmy zmęczeni, lub z poziomu średniozaawansowanego wejść na zaawansowany, bo mamy więcej siły. Uważać muszą tylko osoby mega początkujące, bo niektóre treningi z planu dla średniozaawansowanych i ambitnych początkujących oraz zaawansowanych zawierają trochę skoków, są intensywne i przy dużej nadwadze mogą być obciążeniem dla kolan.

KONKURS: WYGRAJ ZESTAWY TRENINGOWE PUMA I UDZIAŁ W NAGRANIACH!

Dzięki temu, że partnerem wyzwania jest marka PUMA i Martes Sport, udało mi się znów zorganizować dla Was konkurs z mega nagrodami – mam nadzieję, że dzięki temu motywacja do realizacji wyzwania znacząco wzrośnie!

Fot. J.Janecki, J. Walczak

10 osób wygrywa zestawy treningowe marki PUMA (pełne komplety treningowe), a ze szczęśliwej dziesiątki dwie osoby dostaną jeszcze dodatkową nagrodę: udział w nagraniach nowych treningów! Tak jak Wiola, Jola, Łukasz czy Zuza możecie nagrać razem ze mną trening, który zostanie opublikowany na moim kanale Codziennie Fit i zmotywować inne osoby z #druzynaCF do pracy! 🙂

Co należy zrobić, żeby wziąć udział w konkursie?
Aby wziąć udział w konkursie, należy relacjonować swoje postępy w wyzwaniu na Instagramie, dodając odpowiednie hasztagi (#fitwiosna, #druzynaCF i oznaczając @pumaperformance, @martes.sport i @codziennie_fit) oraz posiadać jedną rzecz z kolekcji PUMA ze sklepów Martes Sport – wszystkie informacje i regulamin akcji macie TUTAJ.

CO MOŻESZ ZROBIĆ?

Udział w wyzwaniu jest darmowy, jeśli chcielibyście się jakoś odwdzięczyć – będzie mi bardzo miło, jeśli zasubskrybujecie mój kanał na YouTube – klikając TUTAJ . Będę też wdzięczna za polecenia czy wyzwania, czy moich materiałów, bo dzięki temu mogę docierać do nowych osób! To najlepsza forma podziękowania!

Jeśli swędzi Cię portfel, to możesz także wpłacić symboliczną kwotę na naszą zbiórkę na Fundację Kocie Hospicjum: KLIK.

CO JESZCZE MUSISZ WIEDZIEĆ?

Fot. J.Janecki, J. Walczak

Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji w trakcie wyzwania, nie bój się szukać na moich profilach! Codziennie gadam do Was w relacjach na Instagramie (znajdziesz mnie TU). Jestem też razem z dużą liczbą osób z #druzynyCF na naszej grupie na FACEBOOKU. W każdym tygodniu pojawiają się tez nowe treści na blogu i na moim kanale YouTube.

COŚ NIE JEST JASNE? DOŁĄCZ DO TRANSMISJI LIVE

Dzisiaj (26.02, piątek) o godzinie 12:00 na moim Instagramie odpalę transmisję LIVE. Wytłumaczę jeszcze raz zasady wyzwania oraz jak korzystać z planów. Jeśli macie ochotę – wpadajcie!

Mój Instagram znajdziecie TU.

CZAS WZIĄĆ SIĘ DO ROBOTY!

Wszystko wiadomo – czas się mentalnie nastawić i ruszamy! Jeśli przeraża Was wizja 4 tygodni, bierzcie pod uwagę tylko bieżący tydzień. Pamiętajcie – nawet, jeśli w trakcie się potkniecie – nic się nie dzieje, dopóki wracacie! Wszystko jest w porządku.

Trzymam za Was kciuki i cała drużyna Codziennie Fit też. Uzyskacie tu mnóstwo wsparcia!
A teraz standardowo siadam przed komputerem i czekam na Wasze meldunki w komentarzach! Jeśli bierzecie udział – dajcie mi znać pod tym wpisem!

A jeśli mało Wam emocji, to zostawiam jeszcze nagranie “zza kulis”. Tak wyglądało przygotowanie treningów do wyzwania i nagrania z #druzynaCF:

About author

Articles

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.