• Szukaj

WYZWANIE: PRECZ SŁODYCZE! Jak ograniczyć słodycze?

Jeśli czujesz, że ostatnio to słodycze rządzą Tobą, a nie Ty słodyczami – to wyzwanie jest dla Ciebie. Czas wreszcie zrobić z tym porządek i ogarnąć nasze słodkie ząbki! Nie martw się: to wyzwanie nie wymaga od Ciebie rzucania czekolady na zawsze i chodzeniu z zamkniętymi oczami po alejce ze słodkościami w sklepie. Zamiast tego mam nadzieję, że nauczy Cię rozsądnego podejścia… i pozwoli wygrać w walce z cukrem. To co – działamy?
Raz na jakiś czas na blogu organizuję wyzwanie z rzucaniem słodyczy – to chyba 3 czy 4 edycja!

Za każdym razem cieszy się ono ogromnym powodzeniem i pozwala zarówno Wam, jak i mi znów przypomnieć sobie, kto tu tak naprawdę rządzi (i że nie są to słodycze).

Wielką inspiracją do wyzwania w tym roku była dla mnie moja przyjaciółka Monika – dietetyk, Dr Lifestyle (koniecznie zerknijcie na jej bloga!). Monika po raz kolejny poukładała mi w głowie i spowodowała, że teraz ja mogę poukładać w głowie WAM!

JAK PRZESTAĆ JEŚĆ TYLE SŁODYCZY?

Nagrałam dla Was film, gdzie opowiadam o tym, dlaczego tak często sięgamy po słodycze, jakie ja mam na to patenty i jak sobie z tym słodyczowym głodem radzić:

WYZWANIE PRECZ SŁODYCZE – ZASADY

Zasady naszego wyzwania:

  • wyzwanie trwa od 29 kwietnia (poniedziałek) lub od dowolnego momentu, w którym czytasz ten wpis i pobierzesz kalendarz.  Nie szukaj wymówek! Nawet jeśli czytasz to później i już masz za sobą coś słodkiego, zacznij od zaraz. Im szybciej, tym lepiej!
  • wyzwanie trwa 30 dni, ale jeśli chcesz, może trwać dla Ciebie dłużej 
  • wyzwanie nie polega na tym, że kompletnie rzucamy słodkości. Możesz wybrać opcję hardcore – czyli nie jeść słodyczy przez cały czas lub opcję medium – czyli wyznaczyć jeden lub dwa dni w tygodniu, kiedy pozwalasz sobie na coś słodkiego. 
  • do pobrania udostępniam kalendarz, w którym możecie skreślać wasze postępy. Powieście sobie go w widocznym miejscu – najlepiej na szafce ze słodyczami, a jeśli takiej nie macie, to na lodówce czy gdzieś, gdzie będziecie często zaglądać! 🙂 
  • dni bez słodyczy zaznaczamy skreśleniem dnia – X, a dni ze słodyczami kółeczkiem O. Możesz mieć dwa kolory kółeczka – np. zielone w dni, kiedy pozwalasz sobie planowo na słodycze, a czerwone w dni, kiedy „nie wyszło”.
  • zaglądajcie na bloga oraz facebooka – postaram się wrzucać treści, które pomogą nam w wyzwaniu 🙂 Wsparcie możecie uzyskać także na naszej grupie – tutaj.
  • dozwolone są zdrowe słodycze – np. na bazie ksylitolu czy daktyli – ale w rozsądnych ilościach! Inaczej wyzwanie nie ma sensu. Można piec zdrowe ciasta (tylko nie jedząc całej blachy!). Umówmy się jednak, że nie częściej, niż raz na dwa dni.
  • daj koniecznie znać, że bierzesz udział w wyzwaniu – tutaj w komentarzu, pod wpisem na Facebooku czy na Instagramie z hasztagiem #preczsłodyczezMarta – wybór należy do Ciebie! 🙂 

WYZWANIE PRECZ SŁODYCZE – POBIERZ KALENDARZ!

Jeśli jesteś subskrybentem newslettera, kalendarz powinien już być na Twojej skrzynce.


Jeśli nie jesteś subskrybentem newslettera, zapisz się poniżej, a po potwierdzeniu maila, także otrzymasz wiadomość z planem. Sprawdźcie swoje skrzynki, folder spam oraz zakładki w mailu – ZAZWYCZAJ, JEŚLI MAIL NIE DOCHODZI, TO JEST PO PROSTU W INNEJ ZAKŁADCE LUB FOLDERZE SPAM. W razie wątpliwości zapisz się ponowie i dopiero wtedy daj w komentarzu znać, że coś nie gra – na pewno to rozwiążemy!

UWAGA: jeśli po zapisaniu się do newslettera nie dostałeś maila potwierdzającego ani harmonogramu, sprawdź w folderze SPAM oraz w zakładach oferty czy innych dostępnych na Twojej skrzynce.

JEŚLI MASZ MAILA NA ONECIE LUB WP i mimo zapisania się do newslettera nie dostałeś pliku (a sprawdziłeś w spamie i zakładkach), prawdopodobnie jest to problem Twojego dostawcy. Bardzo proszę – załóż wtedy maila np. na gmail.com. Tam zawsze wszystkie wiadomości dochodzą.

Jest jakiś problem z newsletterem na onecie i wp, za co bardzo przepraszam. Nie wiem jak go rozwiązać 🙂 Niekiedy maile u tych osób nie docierają.
Członkowie newslettera raz na jakiś czas dostają informację o wszystkich nowych postach na blogu. Dodatkowo, przy okazji wyzwań zawsze otrzymują darmowe materiały dostępne od razu.

POWODZENIA!

Pamiętaj – nawet jeśli już na początku wyzwania coś Ci się nie uda, kompletnie się tym nie przejmuj: próbuj dalej! Walczymy tu razem i założę się, że dużo osób ma na koncie jakieś wpadki. Ja pewnie też. Norma!

Jeśli brakuje Ci wsparcia, dołącz do naszej GRUPY NA FACEBOOKU i zobacz mój profil na INSTAGRAMIE (codziennie wrzucam tam instastory) lub FACEBOOKU.

To jak – wchodzicie w to?

Napisane przez
Marta Hennig

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.

Zobacz wszystkie artykuły
Napisane przez Marta Hennig

Chcesz być fit?

MAM COŚ DLA CIEBIE!


Na moim kanale youtube znajdziesz treningi, zestawy ćwiczeń na konkretne partie ciała, zdrowe przepisy, pomysły na jadłospis na cały dzień, porady dotyczące bycia fit oraz wiele, wiele więcej!
I to wszystko za darmo!