• Szukaj

POMPKI – czy na pewno robisz je poprawnie? Najczęstsze błędy. Jak zrobić pompkę?


Pompka! Jedno z najbardziej podstawowych ćwiczeń, które jednocześnie sprawia ogrom problemów! Zaczynając od ludzi, którzy nie potrafią jej zrobić i zastanawiają się dniami i nocami jak zrobić pompkę, poprzez tych, którzy robią, ale ledwo, a kończąc na tych, którzy owszem, potrafią wykonać kilka powtórzeń, ale nie są pewni, czy robią to dobrze.
Dlatego dzisiaj wzięłam pod lupę pompkę – jakie są najczęstsze błędy i jak ją wykonać poprawnie? 

Przygotowałam dla Was kolejny film z serii DOBRZE/ŹLE. Tym razem zajmiemy się pompkami – ćwiczeniem, które sprawia chyba najwięcej problemów. Mam nadzieję, że te wideo pozwoli Wam trochę lepiej zrozumieć, jak powinno się wykonywać pompkę 🙂

JAK ZROBIĆ POMPKĘ?

Wiele osób pod filmem na Youtube pytało mnie, jak w ogóle zrobić chociaż jedną pompkę. Szczególny problem mają z tym kobiety – rzadko ćwiczymy ręce i klatkę piersiową, więc to ćwiczenie sprawia nam problem. Co można zrobić?

Przede wszystkim – nie spinać się i nie robić na siłę wersji męskiej!

Zamiast tego:

  • zacząć od robienia pompki przy ścianie. Dodatkowo warto regularnie robić deskę.
  • następnie możemy przejść do robienia pompki na podwyższeniu, np. w oparciu o biurko,
  • kolejnym krokiem będzie pompka na stepie,
  • następnie zależnie od naszych postępów, możemy przejść do pompki damskiej lub już od razu do pompki męskiej.

Dlaczego w ten sposób? Robiąc pompkę przy ścianie czy w oparciu o step, skracamy drogę, jaką musimy pokonać, dzięki czemu jesteśmy w stanie wykonać całe powtórzenie. Dodatkowo, wzmacniamy w ten sposób mięśnie, które są nam potrzebne do wykonania prawidłowej, normalnej pompki.

Równocześnie ćwicząc deskę wzmacniamy całe ciało, co przyda nam się, jeśli będziemy chcieli robić pompkę męską.

Radziłabym przechodzić do kolejnego kroku dopiero wtedy, kiedy będziemy w stanie wykonać 5-8 powtórzeń w konkretnej pozycji.

POMPKI – JAKIE MIĘŚNIE PRACUJĄ?

Prawidłowo wykonane pompki angażują:

  • mięsień piersiowy większy
  • przedni akton mięśni naramiennych
  • mięsień trójgłowy ramion – triceps
  • mięśnie brzucha prosty i poprzeczny

Mam nadzieję, że film Wam się spodoba i rozjaśni trochę w głowie. 🙂 Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi filmami, koniecznie zasubskrybuj kanał, klikając TUTAJ.

POPRZEDNIE ODCINKI DOBRZE/ŹLE:

Napisane przez
Marta Hennig

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.

Zobacz wszystkie artykuły
Napisane przez Marta Hennig

Chcesz być fit?

MAM COŚ DLA CIEBIE!


Na moim kanale youtube znajdziesz treningi, zestawy ćwiczeń na konkretne partie ciała, zdrowe przepisy, pomysły na jadłospis na cały dzień, porady dotyczące bycia fit oraz wiele, wiele więcej!
I to wszystko za darmo!