WYKROKI – czy na pewno robisz je poprawnie? Najczęstsze błędy. Jak robić wykroki?

Wykroki i zakroki to element prawie każdego treningu. Świetne ćwiczenie – jeśli jest poprawnie wykonywane. Jakie błędy najczęściej popełniają ludzie i czy na pewno Ty potrafisz wykonać je poprawnie? Sprawdźmy to!

Przygotowałam dla Was kolejny film z serii DOBRZE/ŹLE. Wykroki, zakroki, przez niektórych zwane także wypadami (chociaż nie jest to do końca poprawne określenie, ale potocznie się przyjęło – też czasami mi się wypsnie!) – to baaaardzo popularne ćwiczenia. Jak robić wykroki poprawnie? Jakie błędy są najbardziej popularne? Odpowiedź na te pytanie znajdziecie w filmie.

WYKROKI I ZAKROKI – JAKIE MIĘŚNIE ANGAŻUJĄ? JAK ROBIĆ WYKROKI?

Prawidłowo wykonane wykroki i zakroki angażują:

  • mięsień czworogłowy uda
  • mięsień pośladkowy wielki
  • mięsień płaszczkowaty łydki

Różne wariacje wykroków i zakroków pozwalają nam postawić akcent na dany obszar, np. zakrok po skosie będzie bardziej angażował pośladki.

Prawidłowo wykonywane nie powinny obciążać stawów. Jeśli uważasz na kolana, zakroki mniej je obciążają, niż wykroki.

Mam nadzieję, że film Wam się spodoba i rozjaśni trochę w głowie. 🙂 Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi filmami, koniecznie zasubskrybuj kanał, klikając TUTAJ.