Treningi bez obciążania kolan

Treningi bez obciążania kolan – 9 treningów do zrobienia w domu!

Jeśli szukasz skutecznych treningów, które jednocześnie nie obciążają w znaczny sposób kolan – to mam dobrą wiadomość! Oto spis 9 treningów, które są bezpieczne dla naszych kolan i możesz je wykonać w swoim domu.

Urazy kolan, strzelanie, kontuzje, bóle i inne dolegliwości – to w naszym świecie rzecz powszednia. Siedzący tryb życia, kontuzje z przeszłości, nieprawidłowy trening – to wszystko może mieć negatywny wpływ na stawy. Wiem, że z tego powodu wiele osób szuka treningów, które może wykonać, jednocześnie nie obciążając w dużym stopniu stawów kolanowych – i dlatego przygotowałam dla was pełną listę!

Uwaga: mimo, że treningi powinny być bezpieczne, osobom mającym problemy z kolanami – urazy, kontuzje, zaliczone operacje – zdecydowanie zalecam skonsultowanie się z prowadzącym lekarzem lub fizjoterapeutą, by uzyskać zgodę na wykonywanie ćwiczeń! 

Zanim przejdziesz do ćwiczeń, na pewno zainteresuje cię też post: Czy istnieją ćwiczenia szkodliwe dla stawów? Jaka jest prawda?

TRENINGI BEZ OBCIĄŻANIA KOLAN

1. Trening bez tupania i obciążania kolan
Bardzo popularny klasyk z mojego kanału! Przyjemny, męczący, a przy okazji – bezpieczny dla stawów. Bez skoków i tupania, więc może być wykonywany także wieczorem czy przy kłopotliwych sąsiadach.

2. Trening na piękne ramiona
Ten trening nie tylko spali trochę kalorii, ale przede wszystkim ładnie wyrzeźbi wam ramiona. Jeśli miałeś lub masz uraz kolana – pomiń przeskoki w rozgrzewce, zamieniając je na trucht. Cała reszta treningu jest bezpieczna dla osób mających problemy z kolanami.

3. Trening na brzuch i boczki
Wzmocnij brzuch za pomocą tego treningu. Moje ulubione, dobrze dopasowane ćwiczenia pomogą poprawić siłę mięśni brzucha, ale też wpłyną na jego wygląd. Nie zawiera żadnych ćwiczeń obciążających kolana.

4. Trening z piłką na całe ciało
Wcale nie jest taki prosty, jak się wydaje – dla niektórych to trening wyzwanie. Jeśli miałeś lub masz uraz kolana – zamień przysiad na jednej nodze na bieg w podporze – dzięki temu spalisz też dodatkowe kalorie. Cała reszta treningu jest bezpieczna dla osób mających problemy z kolanami.

5. Mocny trening na brzuch
Świetny dla osób średnio-zaawansowanych i zaawansowanych.  Dobrze wzmacnia brzuch i mięśnie głębokie, poprawia postawę ciała. 

6. Turbo brzuch
Sama nazwa mówi nam, co to za trening 🙂 Świetny na wzmocnienie brzucha! Zero elementów obciążających kolana.

7. Stretching 1
Czasami bóle kolan mogą wynikać ze zbyt dużych napięć mięśni. Z tego powodu odpowiednie rozciąganie może przynieść ulgę i pomóc z problemem.

8. Stretching 2
Kolejna propozycja rozciągania:

9. Stretching 3
Rozciąganie jest ważne, ale często też bardzo nudne. Dlatego w tle obserwuj foki, które rozciągają się razem z nami 🙂

 

Mam nadzieję, że takie zestawienie treningów będzie dla Was użyteczne i pomocne! Miłego trenowania!

Żeby być na bieżąco z każdym treningiem, ZASUBSKRYBUJ mój kanał!