fit aplikacje

FIT aplikacje na telefon, które pomogą ci być w formie

Nie da się ukryć – żyjemy w dobie telefonów komórkowych, które zastępują nam komputery, są głównym środkiem komunikacji i, jak się okazuje, mogą być też fantastycznym motywatorem do walki o zdrowie i ładą sylwetkę. Jak? Za pomocą aplikacji! Aplikacje fit – jakie warto mieć na telefonie? Oto kilka moich wyborów.

APLIKACJE FIT – FITNESS W TWOJEJ KIESZENI

Wiadomo – wielu ludzi spędza przed ekranami telefonu zdecydowanie zbyt dużo czasu. Uważam jednak, że warto czasami pewne zjawisko przekuć w coś pozytywnego. Skoro już i tak mam ten telefon w ręce, dlaczego nie wykorzystać go do czegoś dobrego – na przykład do polepszenia swojego zdrowia i figury?

W tym mogą pomóc aplikacje fit –  dotyczące fitnessu, ćwiczeń, zdrowia czy diety. Mam kilka apek, które lubię najbardziej i chętnie się dzisiaj z nimi podzielę.

Dodatkowo, tutaj możecie zobaczyć mój stary wpis z innymi apkami: aplikacje fit.

S HEALTH

S Health (Samsung Health) to świetna apka zawierająca w sumie praktycznie wszystko, czego potrzebujemy, jeśli zależy nam na aplikacji fitness. Strasznie ją lubię, bo ma przyjemny design i jest łatwa w użyciu. Dodatkowo w zakładce „odkryj” pojawia się czasami mój blog, więc sami wiecie… 🙂

aplikacje fit

A teraz do rzeczy – czego możemy się spodziewać po tej aplikacji?

  • krokomierz – mierzy aktywność w ciągu dnia i motywuje do osiągnięcia ustalonego celu (kroki na dzień. Zalecana ilość przez organizacje zajmujące się zdrowiem to 10 000 kroków każdego dnia).
  • monitorowanie snu – milion razy już powtarzałam, że sen jest naprawdę istotną składową zdrowego trybu życia. W tym przypadku aplikacja monitoruje długość snu – możemy z nią nauczyć się prawidłowych nawyków związanych ze snem (np. zacząć spać więcej lub kłaść się wcześniej)
  • dziennik kalorii – aplikacja pozwala na monitorowanie tego, ile jemy przez wpisywanie naszych posiłków w dziennik.
  • monitorowanie aktywności – aplikacja ma możliwość zapisywania treningów. Zresztą, kiedy biegam, to sama wykrywa trening i go zapisuje. 🙂
  • kontrola wagi oraz ciśnienia- możemy wpisywać nasze wymiary i kontrolować postępy.
  • puls i stres – jeśli mamy czytnik odcisku palca, aplikacja jest w stanie zbadać nasz puls.
  • woda – możemy monitorować, ile wody pijemy w ciągu dnia
  • konkurowanie z innymi – możemy wyzywać znajomych do wspólnej rywalizacji np. na aktywność w ciągu dnia. Można też rywalizować z obcymi (wyzwania globalne).
  • zakładka „odkryj” – znajdują się tam nowe artykuły z różnych stron fitness. W tym „Codziennie Fit” 🙂 🙂 🙂 🙂 

Fajna aplikacja… i praktycznie pozwalająca nam nie instalować nic innego, bo zawiera wszystko. Moim zdaniem – warto wypróbować. Na pewno najbardziej rozbudowana z aplikacji fitness, które testowałam.

WATER DRINK REMINDER

Water Drink Reminder to opcja dla wszystkich tych osób, które pytają mnie, jak pić więcej wody 🙂 Możemy ustawić przypomnienia, które w odpowiednim czasie przypomną nam o konieczności napicia się wody w ciągu dnia. Bardzo prosta i łatwa w użyciu.

 

Możemy w niej sprawdzać raport naszego picia i raport wagi (a także na bieżąco ją uzupełniać). Apka stworzona tylko w sumie do tego, więc nie ma większej ilości opcji.

aplikacje fit

Myślę, że świetna dla tych, którzy mają problem z wodą. Odpowiednie nawadnianie się jest bardzo istotne, a czasami naprawdę trudno się zmotywować (lub w ogóle o tym pamiętać!).

TABATA TIMER

Tabata Timer to mój stoper na treningi oraz… na nagrywanie filmów dla was. Teoretycznie stworzony do tabaty, ale tak naprawdę da się w nim ustawić każdy trening na czas: ja np. ustawiam w nim trening obwodowy. 

Bardzo prosta apka w użyciu i kolorowa – od razu chce się trenować. Mamy kilka opcji:

aplikacje fit

  • przygotować – tutaj ustawiamy, ile czasu przed rozpoczęciem pierwszego ćwiczenia potrzebujemy. Jest to także czas przerwy między seriami/tabatami.
  • ćwiczenia – czas trwania ćwiczenia. Możemy ustawić taki czas, jaki chcemy. Dodatkowo w trakcie trwania ćwiczenia możemy włączyć sobie muzykę przez aplikację.
  • odpoczynek – czas odpoczynku między ćwiczeniami.
  • ilość razy – ilość ćwiczeń, zanim będzie dłuższa przerwa (lub np. ilość ćwiczeń w tabacie). U mnie na przykładzie treningu obwodowego: mam 10 ćwiczeń, które robię jedno po drugim z przerwą 20 sekund między nimi. Ustawiam więc ilość razy na 10.
  • tabatas – ilość serii lub tabat na całym treningu.

Stoper jest bardzo czytelny i duży – dobrze więc się sprawdza nawet podczas intensywnych treningów, kiedy chcemy szybko zerknąć, ile  czasu zostało.

 

Po zakończonym treningu apka zapisuje go w kalendarzu (w aplikacji). Można potem sobie przeglądać, np. ile dni z rzędu ćwiczyliśmy. To motywujące 🙂

ZDROWE ZAKUPY

Przyda się początkującym, ale nie tylko. Polega na tym, że robimy zdjęcie kodu kreskowego i aplikacja wypisuje nam, jakie są tam dziwne składniki (i czy są dobre, czy nie).

aplikacje fit

Sama jestem zaskoczona działaniem apki, bo nie spodziewałam się, że będzie sobie tak dobrze radzić.

aplikacje fit

Bardzo przydatna – nie wszystkie „E” to złe składniki i taka szybka pomoc ze strony naszego telefonu może nam ułatwić zdrowe zakupy.

APLIKACJE FIT – PRZESADA CZY POMOC?

Niektórzy mogą powiedzieć, że w momencie, w którym połowa z nas wlepiona jest przez połowę doby w komórkę, promowanie kolejnych aplikacji nie jest najlepszym pomysłem. To po części prawda. Zdecydowanie zbyt wiele czasu spędzamy w wirtualnym świecie i nie skupiamy się na tym, co się dzieje wokół nas. Z drugiej strony – jeśli już lubimy posługiwać się technologią, to wykorzystajmy ją do poprawy swojego zdrowia! Nie ma w tym nic złego. Te aplikacje na pewno pomogą w prowadzeniu zdrowego trybu życia i mogą być wsparciem i motywacją w momentach, w których naprawdę nam się nie chce.

Marzy mi się własna aplikacja, ale koszt produkcji takiej apki przerasta mój budżet (mówimy o tysiącach złotych). Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się spełnić marzenie i stworzyć dla was świetną apkę. A na razie… mogę sobie tylko powymyślać w głowie 😀 

Wszystkie aplikacje dostępne są na telefony z systemem Android.

Jeśli też macie jakieś swoje ulubione aplikacje, to polecajcie w komentarzach! Dobrych rzeczy nigdy za wiele 🙂

Po większą dawkę motywacji zapraszam na mojego FACEBOOKA i INSTAGRAM.