Jak trzymam formę na wakacjach? Moje triki na fit urlop

Zawsze myślimy o tym, żeby zdążyć DO wakacji. Schudnąć ostatnie dwa kilo, wyrzeźbić brzuch, podnieść pośladki. To właśnie przez wakacjami mamy ostatni zryw motywacji i wstajemy z kanapy, sięgając po ciężarki. Jak jednak dbać o formę w momencie, kiedy wakacje już nadeszły? Co zrobić na urlopie, żeby utrzymać zdrowie i figurę, jednocześnie dobrze się bawiąc i odpoczywając?

Pod koniec czerwca po raz pierwszy od wieków (i nie przesadzam), pojechałam na prawdziwe, długie wakacje – takie bez pracy, telefonów i problemów, za to z morzem, świetnym hotelem i bez żadnych obowiązków na głowie. Dzięki miłemu zaproszeniu ze strony Hotelu Lambert Spa, pojechaliśmy do Ustronia Morskiego na prawie tydzień.

Kiedy osoba ćwicząca jedzie na wakacje, zawsze dzieją się dwie rzeczy – albo kompletnie sobie odpuszcza, szaleje ile wlezie, albo boi się wyjść poza linię i zjeść coś, co nie było planowane. Każda z tych postaw nie jest dobra – z jednej strony całkowite, bezmyślne dawanie sobie luzu często prowadzi do nienormalnego objadania się, a potem – złego samopoczucia, z drugiej – ciągłe pilnowanie się i spinanie także nie jest ani zdrowe, ani korzystne.

Rozwiązanie? Złoty środek.

MOJA AKTYWNOŚĆ NA URLOPIE

Dobrze wiecie, że jestem bardzo rozsądna, jeśli chodzi zarówno o dietę, jak i o ćwiczenia. Dlatego jechałam do Ustronia z planem, który polegał na braku planu. Treningowego. Założyłam, że będę ćwiczyć raz na dwa dni, ale nie rozpisywałam żadnych konkretnych treningów.

Dużo ludzi odpuszcza sobie całkowicie treningi w trakcie wakacji. Nie jestem zwolennikiem czegoś takiego – jasne, nic się nie stanie, jeśli przez tydzień nie będziemy ćwiczyć, ale dużo korzystniejsze dla naszego zdrowia byłoby chociaż 30 minut ćwiczeń co drugi lub trzeci dzień. Ruch jest po prostu ZDROWY!

fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna

Moim głównym ruchem było bieganie po plaży. Jak pisałam w tym poście, świetnie wzmacnia mięśnie i dzięki nierównej powierzchni jest nie tylko zwykłym treningiem wytrzymałościowym i spalającym, ale także wzmacniającym.

Dodatkowo ćwiczyłam przy nagrywaniu dla was filmów z ćwiczeniami na tarasie hotelu (swoją drogą, ten taras to coś wspaniałego – piękny widok! Możecie zobaczyć kawałek na filmach:

fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna

 

fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna

 

Dodatkowo hotel był wyposażony w siłownię i basen – świetna sprawa na deszczowe dni, a tych też mieliśmy całkiem sporo (chociaż najczęściej było tak, że połowę dnia było pochmurno, a druga połowa była słoneczna). W takim wypadku spokojnie możecie zrobić trening na basenie czy siłowni, nie martwiąc się o warunki pogodowe. Ja nie pływam, natomiast na siłowni byłam:

siłownia w hotelu, fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach,

Podoba mi się to, że coraz więcej hoteli ma ofertę uwzględniającą osoby aktywne. Oprócz basenu i siłowni organizowane były także zajęcia fitness – zumba czy joga. Naprawdę, nawet osoba niezmotywowana nie mogła mieć wymówek w takim miejscu, bo wystarczyło tylko przebrać się w dres i działać. 🙂

MOJE WAKACJE

Ponieważ zarówno ja, jak i mój chłopak nie lubimy do końca cały dzień wylegiwać się na plaży, aktywnie spędzaliśmy czas chodząc po Ustroniu i zwiedzając okoliczne atrakcje. Przy okazji, jestem nową mistrzynią Ustronia, więc jak tam pojedziecie, możecie mnie spróbować pobić (tylko dajcie mi znać):

 

Wieczory mijały nam… najczęściej na balkonie. Ponieważ dostaliśmy pokój z pięknym widokiem na morze, po prostu wychodziliśmy na balkon, przykrywaliśmy się kocem i rozmawialiśmy do późna, podziwiając widoki 🙂 Jak patrzę na te zdjęcia, to chcę tam pojechać raz jeszcze!

 

20160626_194828 (1)

20160627_230744

Jeśli chcecie zobaczyć ten hotel – tu jest jego strona i wszystkie informacje, które Wam się mogą przydać.

MOJA DIETA NA WAKACJACH

Czy moja dieta różniła się od mojego zwyczajnego jadłospisu? Nie tak bardzo. Przy każdym z posiłków mieliśmy szwedzki stół i bufet, więc można było sobie odpowiednio dobrać porcje. Oczywiście, dodatkowo wpadały jakieś oszukane posiłki, np. lody czy takie gofry, które dostałam w beach barze należącym do hotelu:

czy na urlopie można jeść słodycze? moje fit triki

Ponieważ co chwila gdzieś chodziliśmy, zwiedzaliśmy a ja co drugi dzień biegałam, nawet posiłki spoza mojego zapotrzebowania kalorycznego nie były groźne. 🙂

Ale najważniejszą rzeczą na wakacjach jest odpoczynek i warto o tym pamiętać. Ja zadbałam o swój komfort psychiczny, pisząc dużo wcześniej do klientów z informacją o urlopie. Dzięki temu w ciągu tygodnia miałam tylko jeden telefon związany z pracą, a poza tym czułam luz. To niesamowicie oczyszcza głowę i pozwala naładować baterie na kolejny rok.

fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna

JAK UTRZYMAĆ FORMĘ NA WAKACJACH?

Wybierz hotel z siłownią

Hotel z siłownią = brak wymówek. Nawet z bardzo podstawowym sprzętem, np. dużą piłką, można zdziałać naprawdę wiele i ćwiczyć w różny sposób. Siłownia w hotelu jest świetna, bo stanowi motywację w przypadku braku pogody, kiedy nie możemy się poruszać na dworze. A jeśli nie siłownia – to basen lub zajęcia fitness. Z całego serca polecam Hotel Lambert – spełnia wszystkie te wymogi. Widziałam też w komentarzach, że niektórzy z was też tam byli i polecają, myślę więc, że to rzeczywiście miejsce warte uwagi, jeśli wybieracie się nad polskie morze.

Odpoczywaj aktywnie

Wcale nie musisz trenować podczas urlopu – jeśli potrzebny ci też odpoczynek fizyczny, odpuść. Dobrym pomysłem w takim wypadku jest zaplanowanie aktywności na urlopie tak, żeby chociaż trochę się poruszać, np. podczas zwiedzania, spaceru po plaży. Taką aktywnością może być też jak najbardziej kąpiel w morzu!

Jedz regularnie

Nikt nie każe ci trzymać się ściśle diety podczas wakacji (ja zresztą nawet tego nie polecam), ale dobrą praktyką będzie trzymanie się po prostu regularności posiłków. Nie rób większych przerw niż 4 godziny między jednym posiłkiem a drugim.

fit triki na urlop, jak trzymać forme na wakacjach, Marta Hennig, fit dziewczyna

Wszystko z głową

Tak naprawdę, wakacje są po to, by odpocząć – dlatego nie żałuj sobie niczego, ale po prostu rób to z głową. Odmawianie sobie nie przyniesie żadnych korzyści, bo będziesz rozgoryczony i rozdrażniony, ale tak samo będzie, jeśli będziesz sobie folgował bez żadnego umiaru. Po góra jednym, dwóch dniach zaczniesz czuć się po prostu niezbyt dobrze.  Ja mam zawsze taką zasadę, że na wyjazdach przynajmniej 2 posiłki są zdrowe – jest to najczęściej śniadanie i obiad.

Wysypiaj się!

Sen jest jednym z najważniejszych i najmniej docenianych elementów w naszym życiu. Jeśli chcesz wrócić z wakacji wypoczęty, śpij przynajmniej 7 godzin.

Pij!

Zawsze miej przy sobie butelkę wody, zwłaszcza, jeśli trafiłeś na upały.

Wyluzuj

Nie myśl o pracy, poprawce we wrześniu, kłopotach z rodziną czy jakimś konflikcie. Wakacje to dla mnie czas, w których odcinam się od rzeczywistości i żyję chwilą. Polecam taki sposób – człowiek kompletnie się resetuje i wracając szybciej rozwiązuje problemy.

Jeśli jedziecie dopiero na wakacje – mam nadzieję, że wpis się przyda. Jeśli już byliście, może macie jeszcze jakieś rady, którymi warto się podzielić? 🙂

Miłego dnia!

Wpis powstał we współpracy z hotelem Lambert Spa.