10 fit rzeczy, które powinieneś spróbować w te wakacje

Nawet jeśli nie jesteście już studentami lub uczniami i w wakacje pracujecie, ciągle macie dodatkowe kilka godzin z promieniami słońca. Warto wykorzystać ten czas nie tylko na grille i odpoczynek, ale także na bycie bardziej fit! Oto 10 świetnych pomysłów, które powinniście spróbować w trakcie wakacji – chociażby po to, by być bardziej fit 🙂

Co tu dużo mówić – wakacje są tylko raz w roku! I nawet jeśli spędzacie je w pracy, to warto wcisnąć gdzieś kilka nowych aktywności, które pozwolą wam jeszcze bardziej polubić ruch i zdrowe odżywianie. Nie da się przecież ukryć, że lepiej się zmotywować teraz, kiedy prawie cały czas świeci słońce i jest jasno, niż zimą, kiedy i rano i wieczorem jest po prostu ciemno i nieprzyjemnie.

Apeluję do was – wykorzystajcie ten letni czas i spróbujcie zrobić coś z poniższej listy. Gwarantuję, że nie będziecie tego żałować!

  1. Przejrzyj internet i spróbuj przygotować coś z zupełnie nowych składników. Wiadomo, że niektóre wymyślne „fit” cuda są drogie, ale jedna paczuszka chia czy komosy nie zrujnuje ci budżetu, a pozwoli na spróbowanie czegoś nowego. Znajdź ciekawy przepis i daj się ponieść w wolne popołudnie 🙂 Ja uwielbiam próbować nowych, zdrowych słodyczy – ciast, babeczek, batoników…
    Dla przykładu: batony z amarantusa, deser z nasion chia, chlebek bananowy – najlepszy na świecie, tort marchewkowy, czekoladowe ciasto z fasoli.
    zdrowe batony
  2. Spróbuj treningu na dworze. Wiem, że wiele z was wstydzi się ćwiczyć na świeżym powietrzu, ale naprawdę nie ma powodu do wstydu! A trening z wykorzystaniem schodów, ławki, drążka, krawężnika może być naprawdę efektywny i dający w kość! W ten sposób można połączyć cardio ze wzmacnianiem i zrobić trening, który będziecie potem wspominać. Poza tym, nie da się ukryć, że mimo wszystko na dworze pracuje się po prostu przyjemniej.
    marta hennig trening w plenerze fit dziewczyna
  3. Wykorzystaj darmowe wejściówki na siłownię. Naprawdę, nie ma w tym nic złego. Prawie każdy klub fitness ma darmową wejściówkę, którą możesz wykorzystać na siłowni czy zajęciach fitness. Proponuję, żebyście wybrali się na jakieś zajęcia, na których nigdy jeszcze nie byliście -to całkiem ciekawe doświadczenie może być początkiem nowego hobby 🙂
  4. Weź udział w jakimś wyzwaniu. Zastanawiam się, czy wrócić do nich na blogu – czy chcielibyście np. 21-dniowe wyzwanie na brzuch czy coś w tym stylu? Wiadomo, że takie wyzwanie nie przyniesie od razu cudów, ale na pewno świetnie motywuje do ćwiczeń i regularności.
    marta hennig zegarek polar fit dziewczyna
  5. Wykorzystaj wodę. Leżenie na plaży, jeziorem czy innym basenem jest fajne, ale jeszcze fajniejsze jest zrobienie sobie treningu w takim otoczeniu. Jeśli umiesz pływać, po prostu przepłyń kilkanaście długości – możesz to zrobić w formie interwałów; jeśli nie umiesz, zawsze możesz zrobić trochę siły i wytrzymałości w wodzie, np. próbując biec, robić skip A, skip C, skacząc. Uważaj tylko na podłoże!
  6. Pobij rekord kilometrów, udając się na rowerową wycieczkę. Bardzo dużo osób bagatelizuje rower, ale tak naprawdę, jeśli dobrze go wykorzystamy, może być świetnym sposobem na dbanie o sylwetkę. Dobrze jest się na taką wycieczkę wybrać ze znajomym – będziecie wzajemnie się motywować do pokonywania kilometrów.
    zegarek polar a300
  7. Spróbuj postawić sobie wakacyjny cel, np. rozciągnięcie się do szpagatu, stanie na głowie, zrobienie 10 pompek i codziennie rób coś w tym kierunku. Ja przy takich wyzwaniach zawsze robię sobie zdjęcia, żeby móc porównywać efekty.
  8. Zorganizuj fit grilla lub fit przyjęcie. Przepisy na zdrowe dania znajdziesz tu – przyjęcie/grill
    fit grill
  9. Spróbuj biegania. Jeśli jeszcze nie biegasz, znajdź wolną chwilę i po prostu idź potruchtać. Przygotuj sobie muzykę, nastaw się pozytywnie i do dzieła! Jeśli nie wiesz jak zacząć, tu jest idealny wpis dla ciebie. Jeśli za to jesteś już doświadczonym biegaczem… zmień trasę! Pobiegnij gdzieś, gdzie cię poniesie, albo spróbuj zupełnie nowej drogi. Takie odświeżenie może być potrzebne, w końcu każda trasa prędzej czy później staje się monotonna.
    bieganie fit marta hennig zdrowy styl życia
  10. Wypróbuj nowego treningu w domu. Zainwestuj w piłkę do ćwiczeń bądź hantle i spróbuj czegoś nowego. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy, odpal jogę, pilates albo inne ćwiczenia, z którymi do tej pory nie miałeś do czynienia i po prostu wypróbuj! Zdrowy tryb życia to nie tylko ćwiczenia, to także umiejętność łączenia różnych rzeczy, które urozmaicą nasz plan treningowy. 🙂

Mam nadzieję, że te wskazówki będą dla was inspiracją do tego, żeby na maksa wykorzystać kończące się lato!

Jestem na FACEBOOKU i INSTAGRAMIE!

Fotografia główna: Alicja Bodak.