Dieta pudełkowa – czy to ma sens? Odchudzanie z pudełkami

Najczęstsze wymówki, jakie słyszę od osób, które chcą się odchudzać? „Nie mam czasu na przygotowanie posiłków”, „nie mam pojęcia, jak ułożyć sobie dietę”, „nie wiem, od czego zacząć”, „nie wiem, jak się za to zabrać!”.
A co, jeśli wam powiem, że istnieje dieta, która być może rozwiązuje wszystkie te problemy?

Wzięłam pod lupę nową dietę pudełkową – czy to ma w ogóle sens?

Ogólnie rzecz biorąc, jako trener do diet mam stosunek sceptyczny – większość promowanych w sieci jest szkodliwa, źle zbilansowana, wyniszczająca. Swojego czasu modne były diety koktajlowe i proszkowe – kolejny wymysł, który w żaden sposób dobrze nie wpływał na zdrowie, a chudło się nie dlatego, że dieta była skuteczna, tylko dlatego, że po prostu mało się jadło.

Ponad miesiąc temu pokazywałam wam na instagramie i snapchacie (codzienniefit), że testuję dietę pudełkową e-condimenta i sprawdzam, jak działa. Idea wydawała mi się po raz pierwszy logiczna: określona liczba kalorii (i to wcale nie drastycznie mała, tylko właśnie prawidłowa, normalna), zestaw produktów i jadłospis na tydzień, który pozwoli przygotować szybko dania i nauczyć się zdrowo gotować. IMG_9441

Testowałam dietę nawet dłużej niż miesiąc, oczywiście podbijając sobie kaloryczność swoimi posiłkami (ponieważ dieta dostępna jest w wariantach 1400 i 1800 kcal, typowo odchudzających, a ja akurat tego nie potrzebowałam) i wreszcie wyklarowało mi się kilka wniosków, które pozwolą mi na obiektywną ocenę.

DIETA PUDEŁKOWA – NA CZYM POLEGA?

Okej, więc może najpierw od początku – czym jest dieta pudełkowa? Najlepiej będzie mi to napisać w skrócie:

  • dostajesz jadłospis opracowany przez dietetyków na kaloryczność 1400 lub 1800 kcal z odpowiednimi przepisami;
  • przepisy robi się od 15-40 minut;
  • dania można spakować do pudełka i wziąć ze sobą do pracy czy na uczelnię;
  • dania można przygotować wcześniej;
  • dostajesz w pakiecie produkty, z których przygotowujesz dania – oczywiście mięso oraz owoce i warzywa należy dokupić;

Brzmi w porządku. Osobiście podwyższyłabym kaloryczność diety 1400 kcl, żeby nie startować z tak niskiego pułapu, ale w sumie to może być atut dla tych, którzy lubią przemycać swoje dania do jadłospisu.

Łosoś, risotto z groszkiem i cukinią, mix warzyw - dieta pudełkowa e-condimenta
Łosoś, risotto z groszkiem i cukinią, mix warzyw – dieta pudełkowa e-condimenta

W pudełku, które dostajecie, są takie produkty jak: muesli, mixy ryżu, kasz, risotto, dipy i sosy oraz przyprawy – na bazie suszonych ziół i warzyw, bez konserwantów i zbędnych dodatków.

Ktoś może powiedzieć: no dobrze, czy nie lepiej samemu kupić sobie te produkty i gotować? Wydaje mi się, że to zależy. Cenowo wszystkie te produkty i przyprawy wychodzą bardzo podobnie do zakupów w sklepie (nie dostajemy kaszy gryczanej, a np. mix różnych kasz, tak samo z ryżem i tak dalej), a dodatkowo dostajecie rozpisany jadłospis.

Mix kasz ze słonecznikiem, pierś z kurczaka i warzywa (papryka,cukinia,pieczarki) z piekarnika - dieta pudełkowa e-condimenta
Mix kasz ze słonecznikiem, pierś z kurczaka i warzywa (papryka,cukinia,pieczarki) z piekarnika – dieta pudełkowa e-condimenta

Osoby doświadczone mogą uznać to za niepotrzebne, ale osoby początkujące albo takie, które mają problem z planowaniem sobie diety na własną rękę (a z mojego doświadczenia jest ich mnóstwo) na pewno będą zadowolone, bo jedyne, co muszą zrobić, to kupić resztę produktów i zrobić danie według przepisu. Nie trzeba liczyć kalorii, zastanawiać się, wymyślać.

Dietę można kupić na stronie diety pudełkowej e-condimenta.

ZALETY DIETY PUDEŁKOWEJ

Zacznijmy od zalet. Wiele osób widzi w tej diecie tylko… no, dietę, ja natomiast widzę też system, który może pomóc początkującym wdrożyć nowy, zdrowy tryb życia.

  • szybkość przygotowania posiłków – od 15-40 minut – już nie można mieć wymówki, że nie ma się czasu;
  • smaczne przepisy – wszystkie się sprawdziły! To duży plus.
  • wygoda – nie trzeba liczyć kalorii – to na pewno przypadnie do gustu nie tylko osobom, które nie znają się na rzeczy, ale też tym, którzy wcześniej mieli problem z liczeniem kalorii, ograniczali je zbyt mocno i tak dalej;
  • można nosić w lunchboxach i przygotować wcześniej – dzięki temu zawsze mamy ze sobą posiłek i oszczędzamy czas.
  • gotowy jadłospis oraz lista zakupów, którą można zabrać ze sobą do sklepu – oszczędza czas, pieniądze i jest po prostu wygodne. Robimy zakupy raz w tygodniu na calutki tydzień i nigdy nam niczego nie brakuje.
  • uczy początkujących tego, jak powinny wyglądać zdrowe potrawy i jak je przyrządzić,
  • uczy jak planować posiłki,
  • uczy, jak gotować, by oszczędzać czas,
  • rzetelnie stosowana, odchudza (poprzez trzymanie odpowiedniej kaloryczności)
Zupa krem z marchewki grzanką graham z grillowanym kurczakiem <3
Zupa krem z marchewki grzanką graham z grillowanym kurczakiem 

Zalet jest sporo. Szczerze mówiąc, myślę, że dieta pudełkowa to świetna opcja dla osób, które nie wiedzą jak, nie potrafią gotować, nie mają czasu, jedzą często poza domem, chcą skutecznie schudnąć, nie chcą liczyć kalorii i się męczyć, są zieloni w temacie odchudzania, chcą się nauczyć jeść zdrowo. Dla takich osób jest to naprawdę dobre rozwiązanie, które mogę polecić.

WADY DIETY PUDEŁKOWEJ

Ale oczywiście, jak każda rzecz, tak i dieta ma wady – lub takie minusy, które zauważyłam.

  • mogłoby być większe zróżnicowanie warzyw i owoców. Zwykle używamy podobnego zestawu warzyw i w sumie, na logikę, nie jest to nic dziwnego – te warzywa dostępne są cały rok i w każdej chwili można je kupić. Myślę, że w przyszłości fajnie by było podzielić jadłospisy sezonowo – na lato (z truskawkami i bobem), na jesień (z przewagą jabłek i dyni), na wiosnę (ze szparagami); chociaż teraz nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodawać do przepisów swoje propozycje warzyw;
  • dobra byłaby opcja diety dla par – jest dużo par odchudzających się, może można byłoby wprowadzić opcję dwóch diet z różną kalorycznością, np. dla osoby odchudzającej się i nie odchudzającej się, ale z podobnym jadłospisem, żeby można było gotować jednocześnie;

I dwie kompletnie subiektywne uwagi:

  • za dużo muesli w śniadaniach. Jedyne, co mi się czasami nie podobało, to śniadania – w dużej części oparte o muesli lub dania z muesli (omlety na przykład), a ja… muesli nie lubię 🙂 Ale to już moja bardzo subiektywna opinia 🙂
  • rozkład BTW – tutaj w ogóle osobista dygresja, bo po prostu ja w swojej diecie mam więcej białka i tłuszczy, a mniej węglowodanów, niż w jadłospisie diety pudełkowej. Nie do końca jest to wada i minus diety – zwykłej osobie na pewno taki rozkład będzie pasował, ja natomiast mam trochę inne potrzeby jako sportowiec. Więc ten podpunkt nie jest minusem, a właściwie mini-uwagą. 🙂
Gulasz z piersi kurczaka z cukinią, marchewką, kaszą gryczaną i amarantusem.
Gulasz z piersi kurczaka z cukinią, marchewką, kaszą gryczaną i amarantusem.

OGÓLNA OCENA

Szczerze? Myślę, że to jest dobry produkt – na pewno wart przetestowania. Jadłospis jest zdrowy i rozsądny, produkty też są świetnej jakości, dietę stosuje się łatwo i wydaje mi się, że przyjemnie. Mi posiłki bardzo smakowały, a szybkość przygotowania była dużym plusem – szykowałam rano posiłki na cały dzień i miałam to z głowy, co przy moim trybie życia bardzo dużo ułatwia. Kiedy rozpisuję sobie jadłospis sama, nie zawsze mi się to udaje. 

Możecie dietę zamówić tu.

Spokojnie mogę wam ją polecić z czystym serduchem.