Kilka malutkich sposobów, które sprawią, że będziesz bardziej fit

Każdy ma swoje tempo. Jedni rzucają wszystko i zaczynają od razu jeść zdrowo i ćwiczyć, drudzy mają z tym ciągłe problemy i nie potrafią do końca dostosować się do zdrowego trybu życia. To nic dziwnego: w świecie pełnym pokus i popularności fast-foodów, alkoholu i niezdrowego jedzenia, które uważane jest za „normalne” trudno z dnia na dzień przerzucić się na zdrowy tryb życia. Są jednak małe, niezauważalne sposoby, które pozwolą ci zadbać o twoje zdrowie i figurę bez nagłego przewrotu w całym harmonogramie dnia – oto 6 mini-trików na to, żeby zacząć żyć zdrowiej bez wysiłku.

  1. Zawsze bądź przygotowany 
    Umówmy się – wszyscy mamy skłonność do wymyślania sobie wymówek. Jednym z najlepszych sposobów unika tego jest przygotowanie się wcześniej. Codziennie wieczorem przed pójściem spać wyrób w sobie nawyk przygotowywania ubrań do ćwiczeń na następny dzień. Jeżeli chcesz ćwiczyć z samego rana – połóż je rozłożone i gotowe do ubrania koło łóżka, jeśli masz zamiar zajechać na siłownię po pracy czy przed pracą – schowaj je już do torby razem z kartą na siłownię, ręcznikiem i wszystkim, co będzie ci potrzebne do ćwiczeń. Spróbuj też wypracować sobie wieczorem przynajmniej 20, a najlepiej 30 minut na przygotowanie posiłków lub produktów na kolejny dzień. Może to być tylko śniadanie do pracy, ale możesz też popłynąć dalej i przygotować także produkty do ugotowania czegoś rano albo bazę do obiadu czy kolacji. Zobacz kilka pomysłów na lunchboxy do pracy i szkoły, które nie wymagają podgrzewania. 
  2. Rozmawiasz? Myślisz? Chodź!
    Jeżeli masz długą rozmowę przez telefon albo jakieś rzeczy do przemyślenia – ubierz się i wyjdź na spacer szybszym tempem. Nawet już przy dziesięcio- czy piętnastominutowej rozmowie trochę się poruszasz. To bardzo prosty trik, który prawie codziennie gwarantuje dawkę ruchu. Jeśli dołożysz do tego wysiadanie przystanek wcześniej i przemierzanie reszty drogi na piechotę – masz 30 minut aktywności fizycznej, którą uważa się za obowiązkową, by zachować dobre zdrowie i odpowiednią wagę. Pamiętaj, żeby iść w miarę żwawo i jeśli jest to możliwe, pracować rękami.
  3. Codziennie pamiętaj o dwóch rzeczach – owoc i burpees.
    Każdego dnia pamiętaj o tym, aby zjeść przynajmniej jeden owoc w surowej postaci i zrobić 10 burpees. Tylko tyle. Nic więcej. Dwie małe rzeczy, które łącznie nie zajmą ci więcej niż 15 minut.
    Marta Hennig - jak byc fit - poradnik
  4. Ułóż swoją playlistę.
    Uwierz mi – nic tak nie zachęca do ćwiczeń jak odpowiednia muzyka! Ułóż swoją ulubioną playlistę i puszczaj ją w trakcie treningu. Jestem pewna, że od tej pory ćwiczenia będą dużo przyjemniejsze – jest to całkiem naturalna reakcja 🙂 Jeżeli nie masz pomysłu na to, jakie piosenki mogą znaleźć się na playliście, skorzystaj z gotowych playlist, nadających się do każdego rodzaju treningu:
    najlepsza muzyka do ćwiczeń cz.1
    najlepsza muzyka do ćwiczeń cz.2. 
    najlepsza muzyka do ćwiczeń cz.3.
     
  5. Ćwicz rano…. stop! Ćwicz wtedy, kiedy CHCESZ.
    Oczywiście, że są pory, kiedy najlepiej jest trenować, ale bycie fit to nie religia. Jeżeli nie jesteś rannym ptaszkiem, nie zmuszaj siebie do ćwiczeń rano, skoro wiesz, że przyjemniej będzie ci trenować po południu. Jednym z kluczowych rzeczy, które musisz zrozumieć to fakt, że trening powinien być dla ciebie czymś miłym, a nie obowiązkiem, do którego się zmuszasz.
  6. Opracuj swój plan.
    Dużo łatwiej będzie ci być aktywnym, jeśli opracujesz swój plan treningów – nawet, jeśli to będzie szkic. Spróbuj mniej więcej ocenić, w jakich godzinach i w jakie dni możesz trenować, oraz jakiego rodzaju trening będziesz wykonywać. To pozwoli ci wbić się w rytm i zdrowo uzależnić od aktywności fizycznej. Jeśli nie masz pomysłu na swój harmonogram, zerknij tu: gotowy plan treningowy dla początkujących lub skorzystaj z harmonogramu grudniowego wyzwania.

Pamiętaj: zdrowy tryb życia to wybór, a nie obowiązek czy chwilowa dieta cud, którą potem się kończy. Tego musisz po prostu chcieć. 🙂 I tego wam wszystkim życzę!

Znajdziesz mnie na FACEBOOKU i INSTAGRAMIE.