Kilka zdrowych nawyków na nowy rok

Jeżeli jednym z waszych postanowień było rozpoczęcie zdrowego stylu życia lub utrzymanie zdrowych przyzwyczajeń – mam dobrą wiadomość. Te dziewięć dodatkowych, zdrowych nawyków sprawi, że będzie wam szło jak z płatka.

Nie ukrywajmy – w drobnostkach siła. I o to chodzi w tych nawykach: niby nie są drastyczną zmianą, która odwróci wasze życie do góry nogami, ale mogą sprawić, że spełnienie waszych postanowień przyjdzie wcześniej, niż myślicie. Nieważne, czy chcecie schudnąć, wyrobić sobie sylwetkę czy po prostu żyć zdrowo – każdy z tych punktów na pewno wam trochę w tym pomoże.

NAUCZ SIĘ PLANOWAĆ

Posiłki, oczywiście. Co nam to daje? Planowanie posiłków to nie tylko motywacja do zdrowej diety, ale też ochrona przed „skokami w bok” i nagłymi atakami obżarstwa albo porzucaniem normalnego jedzenia. Mając zaplanowane to, co zjesz – przynajmniej jakoś ogólnie – przygotowujesz wcześniej posiłki albo kupujesz potrzebne produkty. Efekt? Nie zjesz czegoś na szybko, bo masz już gotowy obiad. Nie przygotujesz sobie niezdrowego, bo przecież w lodówce czekają składniki na zdrową kolację. Proste!

Planowanie ma też jeden plus – dzięki temu możesz robić listy zakupów, które naprawdę ZNACZNIE pomagają wydawać mniej pieniędzy. Serio. To jeden z moich ulubionych sposobów na oszczędzanie – z dokładną listą jestem w stanie wydać o połowę mniej kasy.

Ach, moja rada: najlepiej robić listę i chodzić na zakupy co trzy dni. Robiąc zakupy na tydzień, zawsze coś mi zostawało i czasami się psuło – bo czasami nie zjadłam obiadu albo podgrzałam resztki z poprzedniego dnia.

WODA PO PRZEBUDZENIU I PRZED SNEM

Nawet jeśli nie lubisz pić wody, wypij powoli jedną szklankę – najlepiej z sokiem z cytryny – jak tylko wstaniesz z łóżka, a drugą przed snem. Cytryna da kopa twojej odporności, woda oczyści przełyk i w połączeniu z sokiem cytrynowym wspomoże pracę wątroby. Poza tym to jeden ze sposobów na bardziej płaski brzuch. Działa! 

jak zdrowo zacząć nowy rok, zdrowe nawyki, noworoczne zdrowe postanowienia, jak być fit w nowym roku

ZAŁÓŻ KONTO NA PINTEREŚCIE

To jest niedocenione źródło motywacji – wspomniałam o tym już setki razy, np. tu.  Załóż tablicę „zdrowe odżywianie” i „ćwiczenia” i dodawaj motywujące obrazki. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, zobacz moje tablice – może sobie coś przypniesz – klik.

Pinterest to najłatwiejszy sposób na utrzymanie motywacji.

MONITORUJ POSTĘPY

Załóż zeszyt, w którym będziesz notował twoją wagę lub obwody, albo wyniki na treningach – w zależności od tego, jaki jest twój cel. To pomoże ci trzymać się wyznaczonego celu i nie zbaczać zbyt często ze ścieżki.

Nie wiesz, jak zapisywać swoje postępy? Kiedyś udostępniłam arkusz do wydrukowania: klik

MIEJ POD RĘKĄ PRZEKĄSKI

Ja od jakiegoś czasu w lodówce mam zawsze serek wiejski, a w koszyku na owoce – przynajmniej jedno jabłko. Możesz przygotować bardziej zaawansowane przekąski z przepisów (znajdziesz tu i tu), albo po prostu mieć zawsze jakieś warzywa, owoce i nabiał w lodówce. W każdym razie – przydaje się, kiedy musisz zjeść coś na szybko albo nie chce ci się robić czegoś skomplikowanego.
 
Dobrym pomysłem jest też gotowa zupa krem z Marvita (ja lubię tylko pomidorową) albo sałatka z Biedronki – najlepszy skład ma ta z mozzarellą. Grzanek nie musisz dodawać, jeśli bardzo się boisz tłuszczu palmowego, ale nie wpadajmy ze skrajności w skrajność, prawda? 🙂 

jak zdrowo zacząć nowy rok, zdrowe nawyki, zdrowe gotowanie, więcej warzyw

MOTYWACYJNE NOTKI

To sposób, który wpadł mi do głowy dosłownie kilka dni temu – kup kolorowe karteczki, napisz na nich motywujące teksty lub cytaty i porozklejaj po całym domu. Na lodówce, lustrze w łazience, drzwiach do pokoju – wszędzie!  Za każdym razem, kiedy będziesz zerkać na taką kartkę, złapiesz wyrzuty sumienia,  że znów ominąłeś trening 🙂 i kto wie, może założysz buty i ruszysz do ćwiczeń?

BIERZ UDZIAŁ W WYZWANIACH

Najlepiej tych na Codziennie Fit 🙂 Wyzwania to okazja, aby razem z grupą zmotywować się wzajemnie i zrobić coś, do czego zazwyczaj zabieramy się jak pies do jeża. Na razie na blogu obowiązuje wyzwanie styczniowe, do którego możesz dołączyć w każdej chwili, ale już niedługo zagości także wyzwanie związane z nawykami żywieniowymi. Jesteśmy tu po to, żeby się wspierać 🙂 

DODAJ JEDNO WARZYWO

Do każdego twojego posiłku – nawet, jeśli to mają być tylko dwa plasterki pomidora i pół marchewki. Ja kiedyś nie lubiłam warzyw i to bardzo, teraz jem je często i ze smakiem – musiałam tylko znaleźć swój sposób przygotowania 🙂 

ZMIENIAJ PLAN CO 4 TYGODNIE

Po pierwsze, po to, żeby organizm nie przyzwyczajał się do starych ćwiczeń – wtedy są mniej efektywne – po drugie po to, żeby tobie się nie znudziło. Kilka zestawów ćwiczeń znajdziesz u mnie, dużo z nich dopiero się pojawi – ciągle realizuję swoje postanowienie o zadbaniu o tego bloga 🙂
Szukaj też inspiracji na siłowni, youtube, blogach, stronach… wszędzie! 🙂 Jakie ćwiczenia wybrać? Tutaj mały poradnik.
 
Mam nadzieję, że wprowadzenie tych małych nawyków pozwoli wam jeszcze lepiej prowadzić swój zdrowy tryb życia – nie musicie ich realizować od razu jednocześnie! Każda mała zmiana jest dobra.
ZAPRASZAM NA MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE: KLIK