Jeśli do tej pory z jednego dnia na kolejny odkładasz decyzję o wciśnięciu się w sportowe ubrania i zrobieniu treningu, mam coś, co cię przekona. Dzisiaj trochę o tym, dlaczego odpuszczanie aktywności fizycznej to ogromny BŁĄD.

Wszyscy mówią, że ruch to zdrowie. Że będziemy zdrowsi, sprawniejsi i co dla niektórych najważniejsze – w dobrej formie. Dlaczego jednak naprawdę warto się ruszać i czy sama dieta wystarczy, żeby dobrze wyglądać?

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA – PO CO?

Trening to pocenie się, zmęczenie i zadyszka – więc wiele osób zadaje sobie pytanie po co to w ogóle robić? Odpowiedź jest bardzo prosta: bo nasze ciało jest do tego stworzone.

Cały nasz organizm, a zwłaszcza układ ruchu, stworzony jest do tego, żeby być cały czas aktywnym. Prowadząc siedzący tryb życia nie tylko w pracy, ale także po pracy, w domu narażamy się na choroby i urazy, które dopadną z czasem. Problemy z kręgosłupem, ograniczony zakres ruchu, cukrzyca, choroby związane z układem krążenia, zawały, udary, zatory, mocne przytycie – to wszystko jest bardzo prawdopodobne, jeśli twoją jedyną aktywnością jest przejście się do sklepu.

Jeśli aspekt zdrowotny do ciebie nie przemawia, to może przemówi coś innego – figura.

Siedzący tryb życia w drastyczny sposób obniża nasze zapotrzebowanie kaloryczne – potrzebujemy mało kalorii, by przeżyć, a każda nadwyżka odkładana jest w postaci tkanki tłuszczowej. Dodatkowo spowalniamy sobie metabolizm – mamy więc tendencję do tycia.

Nawet, jeśli stosujemy dietę redukcyjną i chudniemy, nasze ciało nie będzie wyglądać aż tak ładnie. Dlaczego? Nie pobudzamy mięśni do pracy = często razem z utratą tkanki tłuszczowej tracimy masę mięśniową. Ciało staje się mało jędrne, galaretowate, skóra zwisa i nie jest gładka i atrakcyjna. Pupa smutno wisi w spodniach, tak samo jak z ramion zwisają “motylki”.

Czy więc naprawdę nie znajdziesz 30 minut kilka razy w tygodniu?

TRENING A ODCHUDZANIE – CZY SAMA DIETA NIE WYSTARCZY?

Wiele razy mogliście słyszeć, że dieta to 70 % sukcesu – to prawda. Nawet ćwicząc kilka godzin dziennie, ale jedząc ciągle za dużo, nie schudniemy. To nie znaczy jednak, że w takim razie mamy sobie odpuścić trening i pomagać sobie tylko dietą!

  • odpowiedni trening aktywuje proces spalania tkanki tłuszczowej i korzystania z niej jako źródła energii,
  • każdy trening zwiększa nasze zapotrzebowanie kaloryczne – możemy więcej zjeść a i tak schudnąć, bądź po prostu szybciej osiągnąć ten efekt
  • tylko połączenie diety i treningu zapewni nam WYSPORTOWANE ciało! Sama dieta nie sprawi, że będziemy mieli kaloryfer czy ładnie wyrzeźbione ciało – to robi trening!
  • mówiąc bardzo kolokwialnie: regularny trening zapobiega “spalaniu się” tkanki mięśniowej – ćwicząc, zwłaszcza wzmacniająco i siłowo podczas odchudzania, zapobiegamy w jakimś stopniu katabolizmowi mięśni.

Przygotowałam dla was 6 kluczowych powodów, dla których powinniście koniecznie zacząć się ruszać. Nieważne, czy macie iść na zumbę, zrobić trening w domu, iść pobiegać, na basen albo na zajęcia fitness: ważne, żeby w ogóle ruszyć cztery litery. Dlaczego?

#1 Trening zmniejsza poziom tkanki tłuszczowej i poprawia wygląd ciała.

Regularna aktywność fizyczna zmienia nasz wygląd zewnętrzny: ciało staje się bardziej zbite i jędrne, mięśnie mocniejsze, a poziom tkanki tłuszczowej spada (jeśli jemy zdrowo). Ale to nie wszystko: ładniejsza staje się także nasza skóra. Bardzo szybko i efektywnie jesteśmy w stanie poprawić swój wygląd, włączając do naszego życia regularny trening!

#2 Aktywność fizyczna pomaga się zorganizować, zdobywać więcej w życiu, osiągać sukces.

Wiele osób tłumaczy się, że nie ma czasu na trening. To duży błąd – osoby aktywne lepiej organizują sobie czas i są w stanie zrobić więcej. Dodatkowo regularne treningi sprawiają, że jesteśmy bardziej ambitni i więcej rzeczy nam wychodzi. To nie przypadek, że ludzie sukcesu biegają rano przed pracą 🙂 Warto spróbować. Z mojej strony mały patent – nauka zawsze lepiej idzie po treningu, zwłaszcza takim na świeżym powietrzu.

 

#3 Regularny trening pomaga walczyć ze stresem, zwalcza problemy ze snem, poprawia libido oraz pamięć.

Jeśli jesteśmy systematycznie aktywni, lepiej radzimy sobie ze stresem. Trening rozluźnia i pozwala pozbyć się napięcia. Dodatkowo pomaga w problemach ze snem oraz usprawnia nasze życie seksualne. Jakby tego było mało, polepsza się nasza pamięć oraz nasza kreatywność i produktywność – no nic, tylko ćwiczyć! Na stres jest świetna jest joga – tutaj znajdziecie znajdziecie więcej informacji na jej temat: klik i klik.

#4 Aktywność fizyczna obniża ryzyko chorób: zawału, udaru, cukrzycy, demencji starczej i wielu innych schorzeń.

Sport to zdrowie? W rozsądnych dawkach jak najbardziej. Jedną z najważniejszych wytycznych jest po prostu regularność: dzięki systematycznym treningom obniżamy poziom złego cholesterolu, regulujemy poziom cukru we krwi oraz ciśnienie, obniżamy znacząco ryzyko cukrzycy, zawału, udaru, demencji starczej i miliona innych popularnych chorób. Warto!

Uwaga: ruch pomaga także w obniżeniu ryzyka NOWOTWORU.

#5 Trening czyni cię szczęśliwym!

Po treningu czujemy się bardziej szczęśliwi. Co więcej, ruch zalecany jest także przy leczeniu depresji. Dlaczego? Nie chodzi o samo poczucie dumy, że zrobiliśmy dzisiaj dwa przysiady, ale o odpowiedź hormonalną organizmu: podwyższenie dopaminy, noradrenaliny i serotoniny powoduje lepszy nastrój. Obniża się także nasze napięcie mięśniowe, co powoduje spadek napięcia psychicznego. Poza tym, podczas treningu oczyszczamy myśli, więc po wykonanych ćwiczeniach nawet jeśli męczą nas problemy, lepiej sobie z nimi radzimy.

#6 Ubrania sportowe są najlepsze na świecie 🙂

Nie wiem jak wy, ale ja bym najchętniej całe życie przechodziła w sportowych ubraniach. Teraz jest taki wybór kolorów, krojów i stylów, że możemy poczuć się mega kobieco i ładnie – nie musimy ćwiczyć w wyciągniętym dresie (ale oczywiście jeśli chcemy, to możemy – każdy lubi co innego).

Wszystkie ubrania widoczne na zdjęciach zamówiłam w Zalando:

Top: KLIK

Koszulka: KLIK

Legginsy: KLIK

Buty (do chodzenia): KLIK

DO ROBOTY!

Teraz więc nie pozostało wam nic innego, jak założyć sportowe ubrania i ruszyć na trening 🙂

Jeśli nie wiecie od czego zacząć, na blogu są zakładki, które wam pomogą: darmowe plany treningowe i zestawy ćwiczeń.

Artykuł powstał przy współpracy z marką Zalando