Wszyscy wiemy, jakie postanowienie ma większość ludzi na nowy rok – być fit. Ale jak to zrobić? Teorii i informacji często jest dużo: jak więc połapać się, co jest dobre, a co nie i najważniejsze – jak po prostu zacząć? Zebrałam dla Was darmowe plany treningowe, porady dietetyczne i instrukcje w jednym, dużym wpisie.

Mimo tego, że na blogu ciągle umieszczam porady dla początkujących i zaawansowanych, bardzo wiele osób dalej pyta mnie o rzeczy, które są od dawna dostępne na blogu. Z okazji nowego roku i waszych postanowień stwierdziłam, że korona mi nie spadnie, jeśli wam w uporządkowaniu wiadomości pomogę – oto dla was poradnik jak być fit w pigułce 🙂

Bycie fit to nie tylko regularne ćwiczenia. To także dbanie o naszą dietę i o zdrowie w ujęciu całościowym. Warto o tym pamiętać!

JAK ZACZĄĆ… ĆWICZYĆ?

Jak?

Darmowe plany treningowe:

Teoria

fot. Agata Matulka (Fotografia dla biznesu)

JAK ZACZĄĆ… JEŚĆ ZDROWO?

Mam nadzieję, że mój poradnik Wam się przyda 🙂 Jakie macie cele na nadchodzący rok? Dajcie znać w komentarzu!

W tym tygodniu na blogu pojawi się też nowe wyzwanie! Bądźcie czujni!

Znajdziesz mnie na FACEBOOKU i INSTAGRAMIE, a potrenujesz ze mną na YOUTUBE.

 

  • super, że zrobiłaś taki post ;D. Dużo moich koleżanek właśnie chcą być fit/ schudnąć. Jednak zawsze mówią o znacznym zmniejszaniu spożywanych kalorii (serio dzisiaj usłyszałam, że nie powinnam jeść orzechów, bo mają dużo kalorii). Chyba podeśle paru ten post, niech im coś wleci do główki :d

    • Beata

      Moja znajoma twierdzi, że awokado, orzechy i owsianka na mleku to produkty zakazane na diecie 😉

      • ech 🙁 😀

      • Sandra Kaczmarek

        Awokado i orzechy to idealne źródło zdrowego tłuszczu, którego nawet będąc na diecie nie wolno unikać. 😉

        Oczywiście trzeba uważać na ilość, bo są to dość kaloryczne produkty, aczkolwiek nawet będąc na „redukcji” są jak najbardziej wskazane.

        A owsianka to bardzo dobry produkt na zdrowe śniadanie, które nas naładuję na cały dzień. ( Oczywiście mowa tutaj o owsiance zrobionej przez nas samych z płatków owsianych, a nie z saszetki czy z płatków błyskawicznych 😉 )

        Ps. Proponuję czerpać wiedzę z bardziej wiarygodnych źródeł ( np. blog Marty czy fachowych książek niż od koleżanki, wyjdzie na zdrowie 😉 )

        • Beata

          Proponuję nauczyć się odczytywać ironię 😉

          Nie napisałam, że słucham tych rad, podałam je jako dowód na wszechobecną „ciemnotę żywieniową”, ale dziękuję za wyczerpujacy wykład, z pewnością komuś się przyda 😉

          • Sandra Kaczmarek

            Całe szczęście, że to ironia! Co nie zmienia faktu, że znajdzie się przynajmniej jedna osoba, która odczyta to jako prawdę i będzie się do tego stosować. 🙂

  • Ewa

    Marta, a ja jestem ciekawa, jak wyglądają Twoje treningi. 🙂 Codziennie rano biegasz i wieczorem ćwiczysz? Ćwiczysz swoje programy, z jakimiś filmami na YT, czy sama na bieżąco wymyślasz? Jak długo i ile razy w tygodniu ćwiczysz? 🙂 I czy przy tak dużym wysiłku jesz więcej, żeby nie stracić mięśni i nie chudnąć? Wpis przydatny bardzo, wszystko w jednym miejscu, polecam wrzucić go na Twoją grupę na Facebooku i wyróżnić, żeby wszyscy widzieli nim zadadzą pytanie. 🙂

  • Ewelina

    Marta, możesz polecić jakiś stanik sportowy? Ja mam jakiś tani z Lidla i nigdy nie przywiązywałam do tego uwagi. A przed chwilą obejrzałam Twój filmik o bieganiu i się trochę zmartwiłam 🙁 Jak coś polecisz (albo chociaż napiszesz jaki Ty masz) to może coś upoluję na wyprzedażach 🙂 Z góry dziękuję 🙂

    • Hej, polecam ci staniki z Nike i Reeboka – z nich mam najwięcej i są super. Ja najbardziej lubię przylegające, a jak masz większy biust, to możesz pokombinować z innymi. Teraz na stronie Reeboka jest wyrzedaż, to Ci się może uda upolować coś tanio 🙂

      • Ewelina

        Dziękuję. Kupiony 🙂

  • ola

    Marta, mam pytanko 🙂
    Zaczęłam w tamtym tygodniu twój pierwszy plan treningowy (darmowy) na odchudzanie w domu ale zrobiłam tylko pierwszego dnia wzmacnianie (tylko nogi, bo już nie miałam sił) drugiego dnia nic i trzeciego intensywne spalanie i przez weekend spacery. Teraz chciałabym kontynuować i się zastanawiam czy robić drugi tydzień czy jeszcze raz ten pierwszy ( tym razem zgodnie z planem 😀 ). Jak myślisz?

    • To zależy od Ciebie 🙂 Ja osobiście zrobiłabym jeszcze raz pierwszy 🙂 :* pozdrowienia!

  • Nowy rok! Nowa motywacja z jeszcze większą mocą! 🙂

  • Łał! Ile wiadomości w jednym miejscu!!! Super ❤ Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku, wszelkich spełnień i w życiu prywatnym i blogowym 🙂

    A moje cele? Na pewno i rodzinne..i blogowe 🙂 Mam nadzieję, że się spełnią 😉

    Pozdrawiam, Irmina 🙂

  • No kompendium wiedzy genialne! Dzięki! 🙂

  • Uwielbiam Twoje treningi! :)))

  • monika

    Pierwszy raz piszę do Ciebie Marto 🙂 mam takie pytanie odnośnie odpoczynku, regeneracji. Jak często i w jakich odstępach je robić i iedy wiadomo czy nasz organizm go potrzebuje czy to jednak tylko lenistwo? Ćwiczę troche nieregularnie ale wydaje mi się, że sredniointensywnie – staram się aby to były min. 2 razy w tyg czasem jest ich 4 – czasem po 2 godziny np pump + tabata czasem interwały na bieżni czasem sama tabata lub sam pump. Na poczatku tygodnia mam duzy zapał i siły i czesto w pon i wtorki robie treningi nawet 2 godzinne ale w miare uplywu tygodnia sily , takze przez pracę, się zmniejszają. Zastanawiam się czasem czy chociaz mam sile isc we wtorek moze lepiej zrobic te regeneracje i przesunac trening na nastepne dni? Albo też czasem pod koniec tygodnia sama sobie wmawiam, że moje ciało jest jednak zmeczone poczatkowotygodniową dawką cwiczen i samo domaga się odpoczynku i rezygnuje czesto w czwarte, piatek z ćwiczen , a potem czuje wyrzuty sumienia. Jak to jest z tą regenerację, żeby było zdrowo?