• Szukaj

Jak pozbyć się cellulitu? Skuteczne i proste sposoby na cellulit

Cellulit – zmora większości kobiet i źródło kompleksów u masy dziewczyn. Najczęściej pojawia się niespodziewanie i sprawia, że bardzo duża liczba osób wstydzi się założyć krótkie spodenki. Skąd się bierze, czym jest i najważniejsze – jak go pokonać? Zebrałam kilka najlepszych sposobów na walkę z cellulitem oraz parę wskazówek jak się przed nim uchronić. Do dzieła!


Zanim zaczniemy wgłębiać się w temat, muszę obalić jeden mit, który jest dość popularny – cellulit nie występuje tylko u kobiet z nadwagą! Wręcz przeciwnie: bardzo często mają go także dziewczyny szczupłe, a nawet chude. Sama mam kilka koleżanek z niedowagą, które
borykają się z tym problemem. Nie jest wiec tak, że cellulit = osoba przy kości.

Swoją drogą, na to schorzenie cierpi lub cierpiało w trakcie swojego życia od 85 do nawet 95 % kobiet. To całe mnóstwo! Walka z nim nie jest łatwa, ale jak najbardziej realna i możliwa.

W niektórych przypadkach jesteśmy w stanie w znacznym stopniu zredukować cellulit, w innych będzie trochę ciężej i pozbycie się wszystkiego bez interwencji lekarskiej może być trudne. Niemniej jednak, niezależnie od tego, jaki stopień cellulitu posiadasz, te sposoby na pewno pomogą ci go zmniejszyć.
To co, zaczynamy?

CELLULIT – CO TO JEST?

Czym jest cellulit? Według medycyny, jest to defekt tkanki tłuszczowej, który polega na zmianach obrzękowo-włóknisto-stwardnieniowych tkanki podskórnej. Najczęściej spotyka się go na skórze ud, bioder, pośladków, czasami też ramion. Jak wygląda cellulit, wszyscy wiemy – to nierówna i pofałdowana powierzchnia skóry, mająca także zgrubienia, przez co czasami nazywana jest skórką pomarańczową.

Jakie są przyczyny cellulitu?

Przyczyn cellulitu jest kilka. Najpopularniejsze to:

  • niestety genetyka – odgrywa tu dużą rolę, ale muszę podkreślić, że jeśli prowadzimy zdrowy tryb życia, to geny wcale nie muszą dawać o sobie znać!
  • problemy z hormonami – a właściwie nadmiar estrogenu przy niedoborze progesteronu. Taka sytuacja zwalnia przepływ krwi, sprawia, że gromadzimy wodę, podnosi ciśnienie -> może powodować cellulit.  Niektóre źródła wskazują też, że przyczyną cellulitu mogą być też problemy z insuliną, hormonami tarczycy i adrenaliną oraz noradrenaliną.
  • niewłaściwa dieta – UWAGA, WAŻNY PUNKT! Dieta za dużą ilością węglowodanów, tłuszczy i soli, za to z małą ilością błonnika
  • siedzący tryb życia
  • stres
  • palenie papierosów, nadmierne spożywanie alkoholu

ZAPAMIĘTAJ

W internecie znajdziecie 6539573 sposobów na cellulit. Od typowych i tradycyjnych, jak np. kremy, poprzez trochę mniej konwencjonalne, a kończąc na dziwnych radach babuni i smarowaniu się różnymi rzeczami.
20160524_164906

Jest dużo różnych sposobów na cellulit. Wyjaśnijmy sobie najpierw jedno: wiadome jest, że jeśli cellulit jest bardzo mocno zaawansowany, bardzo widoczny – należy udać się do lekarza i skorzystać z zabiegów medycznych przeznaczonych do tego schorzenia. DODATKOWO powinno robić się (obowiązkowo!) wszystkie te sposoby, o których dzisiaj będę wspominać.

Niezależnie od stanu cellulitu, te sposoby na pewno pomogą w większy czy mniejszy sposób. Jeśli jest bardzo źle – lekarz. Jeśli nie jest jeszcze aż tak źle – trochę cierpliwości i wytrwałości. Efekty przyjdą tak i tak.

Nie jestem przeciwniczką kremów, ale uważam, że są one pomocą do działania, a nie działaniem samym w sobie. Co to znaczy? Że mogą być dodatkiem do sposobów na cellulit, a nie
jedynym wyjściem z sytuacji. Samo smarowanie się i liczenie na cud nie spowoduje, że cellulit zniknie całkowicie – warto mieć tego świadomość.

Więc jaki jest najważniejszy sposób na cellulit?
Uwaga, zdradzam tajemnicę.

JAK POZBYĆ SIĘ CELLULITU? – NAJWAŻNIEJSZY SPOSÓB

Ruch.
Naprawdę.
A dokładniej: trening cardio – trening aerobowy. Dlaczego?Bo właśnie taka forma treningu w znacznym stopniu stymuluje i poprawia układ krążenia, a właśnie o to nam chodzi przy walce z cellulitem.13247848_863389417103297_8756817609411934318_o

Ruch jest nie tylko działaniem profilaktycznym, ale także specjalistyczną metodą leczenia! Jeśli poprawiamy ukrwienie mięśni poprzez ruch, to wpływamy również na przepływ krwi w tkance tłuszczowej. 

Poprzez regularne ćwiczenia poprawiamy krążenie krwionośne i limfatyczne, a co za tym idzie – dotleniamy komórki, organizm pozbywa się toksyn. Aeroby pozwalają na zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Świetnie byłoby, gdybyście mogli ćwiczyć cardio 3 razy w tygodniu, od 35-60 minut
o średniej intensywności – czyli tak, żebyśmy dali radę zrobić cały trening bez zatrzymywania się, a nasze serce nie wyskakiwało z klatki piersiowej.

Dlaczego nie tabata czy trening interwałowy?
Tabata, moim zdaniem, jest świetnym dodatkiem treningowym, ale nie powinna być głównym trenigiem sama w sobie. Owszem, pobudza metabolizm, ale nie przesadzajmy. Trwa też krótko, więc wcale nie pobudzi układu krążenia na długi czas, tak, jak to robią aeroby. A w treningu na cellulit w głównej mierze chodzi właśnie o pobudzenie przepływu krwi i limfy.IMG_0379

Trening interwałowy również może być stosowany w walce z cellulitem, ale zalecałabym wykonywanie go ok. 1-2 razy w tygodniu. To stanowczo za mało, żeby szybo zobaczyć efekty, dlatego najlepszym wyjściem byłyby normalny trening cardio + trening interwałowy + 1 trening siłowy/wzmacniający (by zarysować mięśnie, wzmocnić je, wyrzeźbić sylwetkę).

Nie wierzysz?
Trenowałam lekką atletykę, która ma bardzo dużo elementów treningu aerobowego, od początku szóstej klasy podstawówki. Nigdy w życiu nie miałam cellulitu – tak jak bardzo duża
liczba lekkoatletek. Regularnie uprawiany trening cardio zapewniał stałe pobudzanie układu krążenia i limfatycznego. Dodajcie do tego wpływ treningu na tkankę tłuszczową (a właściwie to, że dzięki ruchowi nie ma się nadmiaru) i macie piękną profilaktykę.

SPOSÓB NA CELLULIT – DRUGI WAŻNY SPOSÓB

Zerknijcie jeszcze raz na przyczyny cellulitu. Jak byk: zła dieta. Co więc  musimy zmienić w swojej diecie, żeby pozbyć się skórki pomarańczowej?

  • pijmy ok. 1,5 litra wody + inne płyny (zupy, herbaty niesłodzone, owoce jak arbuz) – woda pomaga oczyścić organizm z toksyn, dzięki czemu łatwiej pozbyć się cellulitu.
  • jedzmy dużo warzyw – są niskokaloryczne i na pewno nie podbiją nam znacznie bilansu kalorycznego i dzięki temu zjemy tyle, ile powinniśmy, a nie za dużo. Mają też sporo błonnika, który najczęściej osoby z cellulitem spożywają zbyt mało.

13260809_1778455515711491_1496956005_n

  • trochę ograniczmy spożycie węglowodanów – na rzecz białka i zdrowych tłuszczy. Przypominam, że węglowodany to: produkty zbożowe, makaron, ryż, owoce (banan, winogrona), słodycze… Staramy się jeść węglowodany złożone – brązowy ryż, razowy makaron, razowy/żytni chleb i tak dalej.
  • zrezygnujmy ze złych tłuszczy w diecie! Tłuszcze zwierzęce zamieńmy na tłuszcze z orzechów, nasion, awokado… zdrowe tłuszcze nie są złe, a całkowite obcinanie tłuszczu w diecie jest nieodpowiedzialne i prowadzi do problemów ze zdrowiem.

SPOSOBY NA CELLULIT – KREMY I PEELINGI

Ostatnią rzeczą, o której powinniśmy pamiętać, jest wspomaganie z zewnątrz, czyli właściwa pielęgnacja skóry.

  • stosujemy preparaty antycellulitowe, pamiętając jednak, że bez ruchu i diety spektakularnych efektów nie będzie;
  • przynajmniej 1-2 w tygodniu wykonujemy masaż miejsc pokrytych cellulitem;
  • podczas kąpieli myjemy się szorstką rękawiczką lub szczotką – pobudzamy w ten sposób przepływ krwi;
  • stosujemy peeling ciała;
  • stosujemy 1-2 w tygodniu na zmianę zimny i ciepły prysznic (zimno-ciepło-zimno-ciepło-zimno)
  • po nałożeniu preparatów antycellulitowych, dobrze jest położyć się z nogami uniesionymi do góry, np. opartymi o ścianę przez ok. 20 minut.

To są chyba wszystkie skuteczne sposoby, jakie mogą Wam pomóc. Jeżeli z jakiegoś powodu boicie się, że będziecie miały cellulit (bo mama miała; bo zaczyna wam się coś już robić) – też spokojnie możecie je stosować jako profilaktykę!

Znajdziecie mnie na FACEBOOKU, INSTAGRAMIE i snapie (codzienniefit)

Mam nadzieję, że post będzie dla Was przydatny! Dajcie znać w komentarzach, czy nagrać trening antycellulitowy? 🙂 

Napisane przez
Marta Hennig

Jestem trenerką, absolwentką AWF we Wrocławiu i byłym sportowcem. Założyłam tego bloga, by udowodnić, że fit może być każdy - niezależnie od wieku i grubości portfela.

Zobacz wszystkie artykuły
Napisane przez Marta Hennig

Chcesz być fit?

MAM COŚ DLA CIEBIE!


Na moim kanale youtube znajdziesz treningi, zestawy ćwiczeń na konkretne partie ciała, zdrowe przepisy, pomysły na jadłospis na cały dzień, porady dotyczące bycia fit oraz wiele, wiele więcej!
I to wszystko za darmo!