Duża piłka to jeden z – moim zdaniem – najlepszych gadżetów fitness. Można z nią wykonywać masę treningów, o moim ulubionym jest trening na całe ciało, który dzięki piłce jest dwa razy bardziej efektywny niż zwykle.

KOCHAM piłkę! Pięknie rzeźbi ciało, wspaniale wzmacnia mięśnie głębokie, można z nią robić cardio, ćwiczenia wzmacniające, trenować kręgosłup, rozciągać się… wszystko! 🙂 Dlatego gorąco namawiam Was do kupienia sobie jednej lub wykorzystywania ich na siłowni – naprawdę warto!

Piłki nie są drogie i często można je kupić nawet w supermarketach – ostatnio były w Lidlu, mam jedną z nich w domu dzięki uprzejmości Lidla, który przesłał mi wielką pakę z fitness sprzętem i jestem z niej bardzo zadowolona.

Jedna ważna rzecz o piłkach: rozmiar.

Odpowiedni rozmiar to podstawa. Dziewczyny do 165 cm wzrostu najlepiej, by miały piłkę o średnicy 65 cm, natomiast dziewczyny wyższe, niż 165 cm – piłkę o średnicy 75 cm. Dla dziewczyn poniżej 150 cm wzrostu są także piłki o średnicy 55 cm, natomiast ich trzeba szukać już raczej w sklepach online, a nie stacjonarnych.

Jak upewnić się, że piłka jest odpowiednia? Wystarczy na niej usiąść. Najlepiej, jeżeli kąt pomiędzy górną częścią ciała a udami miał 90 stopni – lub trochę więcej.

Trening z piłką na całe ciało

Taki trening możemy robić spokojnie dwa, a nawet trzy razy w tygodniu – zależnie od naszych celów. Jeżeli zależy nam na wyrzeźbieniu i ujędrnieniu sylwetki – 2-3 razy w tygodniu jest odpowiednie, jeżeli odchudzamy się i wzmacnianie ma być dodatkiem – polecam robienie tych ćwiczeń 1-2 razy w tyg. 🙂

OCZYWIŚCIE PRZED ĆWICZENIAMI SIĘ ROZGRZEWAMY! Tutaj macie rozgrzewkę.

Nie gadam już więcej i wrzucam ćwiczenia wideo – mam nadzieję, że Wam się spodobają! 

Zasubskrybuj mój kanał, żeby być na bieżąco! SUBSKRYBUJ KANAŁ.

Dziękuję siłowni Level Up Fitness we Wrocławiu za udostępnienie sali do ćwiczeń! 
Fanpage Level Up

  • Czekam na moją zamówioną online piłkę, super, że filmik się pojawił 😉

    Jaram się 😉

    M.

  • Super! Piłkę mam, więc trening już zaplanowany. Zastanawiam się jednak, co może byc przyczyną zawrotów głowy, bo gdy ćwiczę na piłce (zwłaszcza brzuch) to kręci mi się w głowie i robi mi się niedobrze.

    • Hm, to raczej sprawa do rozpatrzenia u lekarza. Może coś z błędnikiem?

  • paulina juszczak

    Przejrzałam ten filmik i zapowiada się świetny trening! Jak tylko wrócę do rodzinnego domu to podkradnę siostrze piłkę i wypróbuję:)

    • Szczerze polecam, trening na piłce to jeden z moich ulubionych!

  • Brawurka

    Kupiłam taką piłkę razem z „Metamorfozą” Chodakowskiej i aż wstyd się przyznać, ale do tej pory leży nieużywana…

    P.S. Genialnie wpasowałaś się kolorystycznie do sali 😛 Przypadek czy zamierzone?

  • sewilka

    Hej a czy po tym treningu trzeba jeszcze jakieś rozciąganie??

  • ooo dzięki Marta! 🙂 lubię bardzo! <3

  • Też bardzo lubię jak na treningu w moim klubie fitness są piłki- wszystko mnie później boli a tak lubię najbardziej! Muszę sobie taką sprawić na treningi w domu! ps. Super są te spodnie!

  • Agnieszka

    A jeśli nie chce się specjalnie zrzucać kg (no może 2 kg), tylko np pozbyć się cellulitu, podnieść pupę i wyrzeźbić brzuch, to ile razy i jak długo ćwiczyć dziennie? Jestem laikiem w tej kwestii i nie wiem czy np Twój trening z piłką (co drugi dzień) wystarczy plus trening na brzuch (też Twoje wideo)? Czy jak się brać to bitą godzinę ćwiczyć?

    Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

  • Dominika Skorupa

    Zrobiony. Trening jest super, choć w niektórych ćwiczeniach starałam się złapać równowagę, zamiast ćwiczyć;) Ale jeszcze troszkę i zrobię cały idealnie:)

    Możesz polecić jakąś matę fitnesową do średnio intensywnych ćwiczeń na co dzień? chcę doposażyć domową siłownię, ale tak żeby kupić coś porządnego od razu…

  • Danuta

    Czy można prosić także o ćwiczenia na brzuch na dużej piłce? Podobno jest to rewelacyjny sprzęt na tę partię ciała. Pozdrawiam.
    Danuta