W czasach, kiedy bycie fit jest modne, a z każdej strony bombardują cię informacjami o nowych przepisach, wspaniałych potrawach i kolejnych wymyślnych dietach, łatwo się pogubić – zwłaszcza, jeśli zaczynasz. Zgromadziłam dla was kilkanaście tanich i zdrowych przepisów, które warto wypróbować, kiedy próbujecie zmienić swój styl życia.

Przepisy te ukazywały się na blogu od początku i stwierdziłam, że czas je wrzucić w jedno miejsce i podzielić się z Wami jeszcze raz. Niektóre z nich były bardzo popularne, inne ginęły gdzieś pod nowymi wpisami i chociaż smaczne, zostały szybko zapomniane przez czytelników.

To co, gotujemy?

ZDROWE ŚNIADANIA

ZDROWE OBIADY

Zdrowy Student #5: quesadilla, chili con carne, kuskus z warzywami
Zdrowy Student #4: warzywne szaszłyki, kuskus z udkami i szpinakiem, hamburgery z cukinii, łódeczki z cukinii

Zdrowy Student #3: szpinakowe tortille, kurczak szpinakowo-serowy, faszerowane pomidory
Zdrowy Student #2: tosty z kalafiorem, kurczak na ostro, co kupować w Biedronce?
Zdrowy Student #1:  brązowy ryż z jabłkami, zupa kalafiorowa, jajko na różne sposoby

ZDROWE KOLACJE

ZDROWE PRZEKĄSKI

SŁODKOŚCI

  • Opal

    Hej Marta, mam taki problem z przyrządzaniem zdrowych dań: zawsze wychodzi mi tego za dużo! W sobotę zrobiłam chilli con carne według Twojego przepisu, i we wtorek musiałam już wyrzucić jego większą połowę, bo się zepsuło. 🙁 Czy masz jakieś porady/przepisy dla osób gotujących tylko dla siebie?

    • rób po prostu z połowy przepisów

      • Opal

        Tylko że pewnych składników ciężko kupić „połowę”. Poza tym, nawet jeśli wykorzystam połowę do przyrządzenia dania, to druga połowa która zostanie też się zaraz zepsuje. Podobny problem mam ze szpinakiem czy świeżymi ziołami – nie mam warunków do przechowywania lub hodowania ich, a nie można kupić na przykład „garści szpinaku”.

        • Mam podobny problem 🙁

          • Opal

            I podobny nick! <3 Oba nawiązują do minerałów. 😀

          • Przepraszam dziewczyny, że na razie nie mogę Wam lepiej pomóc, postaram się coś poszukać 🙂

          • Opal

            Dzięki, jesteś super!

        • Przy szpinaku – szpinak mrożony ma prawie tyle samo witamin i składników odżywczych, a można wziąć pół. 🙂 Można też szukać potem przepisów bazowanych na tych samych składnikach, czyli jednego dnia robisz chili con carne, a drugiego z tych składników wyjdzie buritto.

          Nie możesz mrozić? Trudno mi poradzić ci coś innego.

          • Opal

            Trafiłaś w sedno – w moim mieszkaniu cały zamrażalnik zajmują właściciele, i nie wcisnę tam nawet palca. Ach, studenckie problemy. 😀
            Dzięki mimo wszystko za Twoje odpowiedzi!

  • Raj! 🙂 lecę przeglądać!

  • panafax

    „Co KUPYWAĆ w Biedronce?” – czy to aby na pewno poprawna forma?

  • Moje śniadanie to owsianka:) Muszę pomyśleć o jakiś modyfikacjach śniadaniowych:)

    • U mnie z kolei kanapki. Everyday. Muszę też znowu coś pokombinować, tyle, że ja po prostu jestem miłośnikiem kanapek 😀

  • nic tylko gotować teraz! same pyszności <3

  • taak bardzo fajna porcja pomysłów i motywacji na zdrowe posiłki:) w jednym miejscu:)

  • Ola

    hej. ja zaczynam bycie fit. Ale piszę do ciebie nie o jedzeniu a o ćwiczeniach. Co myślisz o jednym dniu z hula hopem (20 min) plus ćwiczenia z mel b a drugim bieganie i tak na zmianę. Czy powinnam coś zmienić ?

    • Ćwicz na początek max. 4 razy w tygodniu i stopniowo zwiększaj 🙂 Na początek Twój plan wydaje się być w porządku!

  • Zgłodniałam =.=’
    😛

  • z.

    uwielbiam Cię za te wpisy, autentycznie. Ty i Twój blog jesteście dla mnie ogromną inspiracją, żeby próbować być fit. wszystko, o czym piszesz jest tak bardzo proste, jasne i łatwe. rozumiesz problemy zarówno studentów, jak i młodych dziewczyn, które nie chcą sobie odmawiać wszystkiego i żyć pod nieustanną presją, żeby mieć fajną figurę. nie obiecujesz, tłumaczysz i wyjaśniasz. pokazujesz, że można, i to bez stawania na rzęsach. jesteś na luzie. jesteś odlotowa. wielki szacun i ogromne dziękuję za to, co robisz. obyś robiła to jak najdłużej, z Tobą bycie fit jest dziecinnie proste i bardzo przyjemne 🙂 serdeczne pozdrowienia!

    • DZIĘKUJĘ! To najmilsze słowa jakie czytałam! I wielki motywator dla mnie, żeby dalej pisać bloga i dalej się starać! Buziaki!

  • Będę jadła. U mnie zdrowie spada ostatnio na łeb na szyję więc muszę się wziąć za siebie.

  • Zdesperowana :D

    Hej chciałabym poprosić Cię o radę 🙂 Ostatnio postanowiłam zrzucić parę kilo, wiadomo wakacje zbliżają się wielkimi krokami 😀 Ale mam jeden problem – brakuje mi motywacji, ale tym razem nie do ćwiczeń, bo z tym raczej nie mam problemu, potrafię znaleźć na nie czas, ale do trzymania diety 🙂 Wstaję rano i myślę „Tak, dzisiaj dam radę, będę jeść małe porcje, regularnie i nic mnie nie złamie”. Przez cały dzień trzymam się tej zasady i jakoś to idzie. Ale przychodzi niestety moment kryzysu – mianowicie godzina 19:00 (i naprawdę wybija ta godzina i czuję głód mimo że przed chwilą jadłam sytą kolację). O wtedy to już masakra. Czuję się jakby jakaś pompa ssąca się u mnie włączyła 😀 I wtedy mogłabym zjeść wszystko i niestety często ulegam tej pokusie 🙁 Dodatkowo mieszkam z siostrą, która wraca z pracy wieczorem i często coś niezdrowego sobie przynosi do jedzenia. A ja widząc jak zjada moje ulubione chipsy czy cokolwiek innego nie mogę się powstrzymać. Biorę dwa (i obiecuję sobie, że to tylko dwa), ale jak już posmakuje to tak jakbym zapominała o całym świecie i z kilku chipsów robi się prawie cała paczka. To samo z czekoladą, którą uwielbia mój chłopak. Jak się spotykamy to zawsze mu mówię, żeby mnie nią nie kusił, ale najlepsze to jest to, że on tego nie musi robić, bo ja i tak sięgam po kilka kostek ;p Po prostu nie mogę patrzeć jak ktoś je 😀 I tutaj moje pytanie – jak to powstrzymać? W czasie jedzenia jest „fajnie”, ale potem mam takie wyzuty sumienia, że zasnąć nie mogę 😀 Masz jakieś rady, sposoby, cokolwiek na ten wilczy wieczorny głód? Jeżeli gdzieś już o tym pisałaś, czy polecasz jakieś stronki z motywacjami, to prosiłabym o podlinkowanie 😉 Pozdrawiam! 🙂

    • Hej,

      1. Kup sobie ogórki w słoiku i podjadaj w takich chwilach

      2. Zrób sobie herbatę

      3. Umyj zęby (serio)

      4. Oglądaj motywacyjne poniedziałki: http://www.codzienniefit.pl/search/label/Motywacyjnie

    • Yoshs

      Moim sposobem jest.. Nie „próbować”, nie brać dwóch chipsów, nie jeść kostki czekolady. Po prostu nie brać. Bo wtedy włącza się zielone światełko i chce się więcej i więcej, po prostu odmówić 🙂

  • Paulina Pawlikowska

    Dziękuję Ci za te wpisy <3 Non stop staram się zacząć zdrowe odżywianie, ale zazwyczaj większość przepisów w internecie mają jakieś dziwaczne składniki, nie dość że ich nigdzie nie ma, to są zdecydowanie za drogie na studencką kieszeń.. Ale tak czuję, że dzięki Twoim wpisom wreszcie uda mi się jeść zdrowo 🙂 Dziękuję i błagam o więcej przepisów i porad! Pozdrawiam! :*

  • Martynaaa

    Hej, nie wiem czy to tylko u mnie nie działa ale po kliknięciu w link wyrzuca mnie do archiwum i nie znajduje stron z przepisami :c

  • Canis

    Fajnie by było gdyby przepisy miały oznaczenia czy są wegetariańskie 🙂 (coś jak często spotyka się w menu w restauracjach)

  • Maggie

    Czemu nie działa „Zdrowy Student 2” ???????? :(((((

  • mia

    mniami 🙂 zapraszam do mnie – https://www.facebook.com/omletovelove/

  • marta

    Spoko przepis ale bardzo fajne też są tutaj: zdrowozercy.pl Szczególnie na wszelakie kasze ajjj zajdam się tak że szok

  • Ajsza

    Dzięki Ci, dobra kobieto! <3 tego mi było trzeba :))
    Podziwiam, pozdrawiam!
    J.

  • Sandra

    Cześć Marta,

    Przypadkiem natknęłam się na Twoją stronkę i muszę przyznać, że jest najlepszą motywacją jaką do tej pory udało mi się znaleźć. Od pewnego czasu zaczęłam się interesować sportem i całkiem nieźle mi to idzie. Moim problemem jednak było jedzenie. Wiem co mogę jeść, ale nie wiedziałam jakie dania można wyczarować z pojedynczych produktów, tak żeby były i smaczne i zdrowe. Dziękuję Ci, że dzielisz się swoją wiedzą i dajesz motywację ludziom, którzy stoją na początku drogi do zdrowszego życia 🙂

    Pozdrawiam,
    Sandra