pomysły przepisy na zdrowe przekąski dietetyczne

Czasami każdy z nas ma ochotę zjeść coś między posiłkami. Coś, co jest słodkie, słone albo dobre do chrupania w czasie filmu. Oto lista pięciu moich ulubionych przekąsek, które są zdrowe, nie mają dużo kalorii i na pewno nie pójdą ci w boczki.
Tak naprawdę trudność trzymania diety lub jedzenia zdrowo nie polega na tym, że musisz sobie opracować trzy główne posiłki. Dużo ciężej jest trzymać się planu między posiłkami, kiedy masz ochotę coś pochrupać i chciałabyś to zrobić jak najszybciej. Ja zwykle w takich wypadkach sięgałam po słodycze, ale teraz próbuję sobie radzić inaczej – to moje pięć pomysłów na zdrowe przekąski, które musisz spróbować.


PLASTERKI JABŁKA Z MASŁEM ORZECHOWYM

zdrowe dietetyczne przekąski jabłko z masłem orzechowym


Tę przekąskę odnalazłam kiedyś w internecie. Kroimy duże jabłko na spore, okrągłe plastry i smarujemy cieniutką warstwą masła orzechowego (które, chociaż kaloryczne, jest bardzo zdrowe).

GALARETKA Z OWOCAMI

Ja często korzystam z kupnych. Gdy rozrabiam galaretkę z wodą wsypuję do garnka owoce (mandarynki, mrożone truskawki, porzeczki) i gdy stężeje mam wspaniały deser. Dla zwolenników kompletnie zdrowego jedzenia, przepis na własną galaretkę:
1/2 szklanki mrożonych truskawek lub jagód, 
1/2 szklanki czarnej porzeczki, 
3/4 szklanki soku z aronii, opakowanie żelatyny. 
Sok wymieszaj z rozpuszczoną żelatyną. W wysokim naczyniu ułóż owoce, zalej galaretką, ostudź.
Przepis z portalu urodaizdrowie.pl

KANAPKI MAŁYSZA

kanapka z masłem orzechowym i bananami zdrowe dietetyczne przekąski fit
Na nieco większy głód dobre są też kanapki z razowego chleba posmarowane cieniutką warstwą masła orzechowego i ozdobione bananem pokrojonym w plastry. Ten posiłek to niezła bomba energetyczna, bo zarówno masło, jak i banan, szybko dostarczają energii i podnoszą na nogi. 

WŁASNE BATONIKI MUSLI

Wspominałam już o tym kiedyś – ostatnio odkryłam niesamowite, domowe batoniki musli.  Ja przepis z internetu nieco zmodyfikowałam. Możecie spokojnie użyć połowy składników, bo z tego przepisu wychodzi około 40 (!) batoników. Na szczęście, mogą leżeć długo w lodówce i nic im się nie dzieje. Moje stały trzy tygodnie i dalej były tak smaczne, jak na początku.
Przepis na domowe batoniki musli:
szklanka płatków owsianych górskich
szklanka płatków owsianych żytnich
1 łyżka miodu
1/4 szklanki otrębów
puszka mleka skondensowanego (ok. 500 g)
Parę łyżek dżemu domowej roboty (dowolnego) lub musu z jabłek
Jeśli dodajemy jabłka, to przyprawiamy to jeszcze 2 łyżeczkami cynamonu
Mieszamy wszystkie składniki razem. Następnie kładziemy masę na prostokątną blachę  (albo i dwie :D) przykrytą papierem do pieczenia. Najlepiej,żeby wylana masa nie była wyższa niż 3-4 centymetry.
Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 C przez ok. 30 minut.  Potem zostawiamy w piekarniku do ostygnięcia.
Możemy też zrobić polewę czekoladową i po upieczeniu batoników oblać je leciutko.
Zanim pokroimy, warto je schłodzić – nie będą się tak rozwalały.

SAŁATKA Z FETĄ I POMIDOREM

feta z pomidorem zdrowe przekąski
To bardziej propozycja na drugie śniadanie albo na przekąskę dla tych, którzy wolą słone rzeczy. Kroimy mały kawałek fety na kosteczki, dodajemy pomidora (dość sporego) pokrojonego w kostkę, solimy, pieprzymy, możemy udekorować świeżą bazylią.
Nic prostszego.
A Wy macie jakieś fajne pomysły na zdrowe przekąski między posiłkami/do chrupania w czasie oglądania filmu?
  • mniam, muszę spróbować jabłek z masłem orzechowym, brzmi pysznie!
    A pomidory na drugie śniadanie często robię sobie z mozarellą, pycha 🙂

  • orzechy 🙂 ale tu trzeba się umieć opamiętać 😛

  • jabłko z masłem orzechowym wygrywa! mniam! same pyszności! A co do batoników musli to jednak mają co nieco kalorii, głównie przez to skondensowane mleko ;/ ale na pewno są pyszne 😉

    • wyszło mi ok. 120 kcal na jeden. Jak na przekąskę to nie tak źle 😀

    • zwłaszcza, że zjadasz go jeden na raz 😀

  • Anonymous

    seler naciowy i marchewka pokrojone w słupki około 10 cm plus sos na bazie jogurtu 😉

  • Anonymous

    moje typy : jabłko pokrojone w paski, marchewka w słupki, żurawina ;]
    p.s. przepis na batoniki – już nie mogę się doczekać, kiedy wypróbuję!

  • Pestki dyni, suszone morele, banany, krążki ryżowe z serkiem wiejskim/ grani, albo serek wiejski/grani ze szczypiorkiem/rzodkiewka/pomidorem (zwyklym lub suszonym), oliwki, marcheweczki ..

  • a ma ktoś jakiś patent na grejfruta? żeby sok wszędzie nie pryskał 😛

  • Jeny kocham masło orzechowe i „kanapki małysza” (nie wiedziałam, że tak się nazywają ;d ) ale masło orzechowe jest dla mnie jednym z produktów, które jak mam w domu to nie mogę się im oprzeć i będę jadła, jadła… Jak nie na kanapce to łyżką, nie ma szans, żebym zjadła jedną kromkę i dała sobie spokój, dlatego kupuję je bardzo rzadko, bo jednak zjadanie w 3 dni słoika kremu, który ma jakieś 3000 kcal raczej nie jest dobrym pomysłem, jeśli nie chce się wyglądać jak Grycanka^^
    A jeśli mogę dodać coś od siebie, to polecam serek wiejski z pomidorem, wafla ryżowego z jogurtem na słodko (jogurt mieszam ze stevią) albo sam jogurt naturalny ze stevią, ewentualnie „kakao wersja light”: 2 łyżeczki prawdziwego kakao, zalewam wrzątkiem, słodzę stevią wedle uznania i dodaję odrobinkę mleczka do kawy (albo nawet zwykłego mleka). Sprawdza się, kiedy nachodzi ochota na słodkie 😉

  • Ciri

    Wydaje mi się,że nieco zdrowszy przepis na batoniki owsiane (brak skondensowanego mleka mleka), no i nie trzeba piec, co jest dla mnie plusem z powodu braku normalnego piekarnika
    Baza wyjściowa:
    – 2 szklanki płatków owsianych zwykłych
    – 1 łyżka masła
    – 1/2 szklanki płynnego miodu
    Można dodać:
    – nasiona, suszone owoce, wszystko co dusza zapragnie i co jest pod ręką
    – inne płatki, otręby, itd.
    – trochę dżemu, musu

    Ważna jest ilość masła, bo ostatnio robiłam z proporcji ‚mniej i na oko’ i dałam za mało, to się rozpadały 😉

  • Anonymous

    What a huǥe undeгtɑking you’ѵe made to aɑid thee demogrɑphic of today.Thiss essay certainly assists those in recognizing
    cutting-edge terms and the mindset of such a conventional notion. Well Done!

    Review my blog post; E liquid with nicotine

  • Anonymous

    I am actually delighted to read this website posts which carries lots of
    valuable data, thanks for providing these kinds of
    data.

    Visit my page – market study group

  • Anonymous

    It’s perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy.
    I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or tips.

    Perhaps you can write next articles referring to this article.

    I want to read more things about it!

    Feel free to surf to my blog: Spin Rewriter 5.0 Review

  • Saranka Sukumar

    Famous now frhgw ffwnmkgfwxw mkiw f

  • Saranka Sukumar

    Saranka . Sukumar@gmail.com
    Ocanada

  • Ja lubię jeść suszone jabłka, bo są przepyszne. Albo starte jabłko z marchewką – pycha!